Autotech om du vill ha effekt, effektsiffrorna de anger gäller också när man bänkar och ofta mer därtill... Polestar är bra enligt många men lite för pengarna i mitt tke. Känns också som det inte finns någon anledning att stoppa i trötta 260hk på en -07 då du ändå inte har några garantier kvar?
Såg nån jämförelse på jagrullar där polestar fick rätt mycket däng i bänken av Autotech. Tror det skillnaden var runt 20hk i motorn.
Sen kan säkert någon komma å tycka att Polestar har säkerhetsmarginaler i sina program men själv har jag aldrig hört om någon som kört sönder sin T5a på steg 1 programvara.. Motorerna klarar mer än så oöppnade, bara att titta runt här på garaget
![smile](img/smilies/smile.png)
Dosan är ju snarare ett plus.
Själv väljer jag mellan original - 98 - MF och E85. Den senare gav mig över 300hk i motorn på bänken(280 enligt spec så 20hk+ mot angiven effekt). Men jag kan när som helst gå tillbaka till 220hk om jag så vill..
Jag rekommenderar också E85 i kombination med dosan. Möjlighet att köra på etanol på sommaren och MF på vintern ger dig faktiskt en möjlighet att få tillbaka pengarna du lagt på trimmet också.. Milkostnaden vid E85 motsvarar för mig en förbrukning på ca 0.6 på bensin på rätt hård körning.
För övrigt så skulle jag inte titta åt något annat håll än mot Polestar eller Autotech. De två är bäst om man ser till rykten runt om på forumen.