2872
Sök

400hk i Chevy Nova 350 -68

4 Inlägg
20 juli 2014
Trådstartare
#1
Hej

Funderar på att köpa denna Nova
Länk: http://www.blocket.se/vi/54490472.htm

Vad behöver jag göra för att få upp denna smallblock till 400 kusar?

Trucker
1 418 Inlägg
20 juli 2014
#2
För mycket pengar för den där i mitt tycke...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

4 Inlägg
20 juli 2014
Trådstartare
#3
Ja, om jag köper den så är det definitivt inte för det priset!
Men hur får jag den till 400 kusar

Allfixare
1 475 Inlägg
20 juli 2014
#4
Varför just 400hk?


4 Inlägg
20 juli 2014
Trådstartare
#5
Är ute efter att få göra det själv när det isf är min första amerikanare och har ett starkt intresse för motorer och meka! jag vill ha smallblock och ej bigblock, därför vill jag inte byta ut motorn!
Kompisen har en Camaro Hemi -09 som presterar drygt 400hk. Vill kunna dra ifrån han big_smile
Så jag vill ta ut 400hk och sen kanske utöka till 500hk när man haft den ett tag!
Funderar på powerpackage, byta kolvar, edelbrock headers och dubbel X-pipes utblås!
Sen kanske elektrisk vattenpump, elfläkt och byta spridare!
Vet dock ej hur mycket det kan ge att byta kolvar, headers, powerpackage och X-Pipes!

Dock så tycker jag att det är konstigt att transportstyrelsen påstår att det är 260hk stock när jag har läst lite och det påstås att chevy 350 smallblock ska prestera 300hk! hmm
Där är några av anledningarna smile
Senast redigerat av Gasmonkeyrules (20 juli 2014)

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
20 juli 2014
#6
Gasmonkeyrules skrev:
Är ute efter att få göra det själv när det isf är min första amerikanare och har ett starkt intresse för motorer och meka! jag vill ha smallblock och ej bigblock, därför vill jag inte byta ut motorn!
Kompisen har en Camaro Hemi -09 som presterar drygt 400hk. Vill kunna dra ifrån han big_smile
Så jag vill ta ut 400hk och sen kanske utöka till 500hk när man haft den ett tag!
Funderar på powerpackage, byta kolvar, edelbrock headers och dubbel X-pipes utblås!
Sen kanske elektrisk vattenpump, elfläkt och byta spridare!
Vet dock ej hur mycket det kan ge att byta kolvar, headers, powerpackage och X-Pipes!

Dock så tycker jag att det är konstigt att transportstyrelsen påstår att det är 260hk stock när jag har läst lite och det påstås att chevy 350 smallblock ska prestera 300hk! hmm
Där är några av anledningarna smile

Camaro Hemi 2009 låter väldigt märkligt för Hemi hör ju till Moparkoncernen, du behöver ganska mycket effekt i en gammal motor för att ta en nyare bil som Camaron.
Effekten i de gamla bilarna var i SAE gross så 400hk angivet då motsvarar ungefär 320hk(din) i dagens mätning.
Sen tror jag det blir lite svårt att byta spridare i en motor med Holley-förgasare..

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
20 juli 2014
#7
Gasmonkeyrules skrev:
Är ute efter att få göra det själv när det isf är min första amerikanare och har ett starkt intresse för motorer och meka! jag vill ha smallblock och ej bigblock, därför vill jag inte byta ut motorn!
Kompisen har en Camaro Hemi -09 som presterar drygt 400hk. Vill kunna dra ifrån han big_smile
Så jag vill ta ut 400hk och sen kanske utöka till 500hk när man haft den ett tag!
Funderar på powerpackage, byta kolvar, edelbrock headers och dubbel X-pipes utblås!
Sen kanske elektrisk vattenpump, elfläkt och byta spridare!
Vet dock ej hur mycket det kan ge att byta kolvar, headers, powerpackage och X-Pipes!

Dock så tycker jag att det är konstigt att transportstyrelsen påstår att det är 260hk stock när jag har läst lite och det påstås att chevy 350 smallblock ska prestera 300hk! hmm
Där är några av anledningarna smile

Jag har aldrig hört talas om Camaro Hemi. Hemi är Mopar och inte GM
Du kan inte byta spridare på en förgasare, möjligen mustycken.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 Inlägg
20 juli 2014
Trådstartare
#8
Det jag inte förstår ännu är om det är 260hk i pappren och det jag läst är att den ska prestera 300hk!
Är det för hur dem mätt tidigare och det gjorts en ny mättning?

Sen menar du att om jag trycker i 400hk i en 350 smallblock -68 så motsvarar det ca 320hk gentemot en ny chevy motor?
För då tycker jag inte det går ihop alls! För trycker jag i 400hk och får ut det från dagens mättning så borde det motsvara lika mycket som en ny chevy motor som har 400hk!

Ja det jag funderar på är detta:
Eagle Specialty Products B13504L03068, Summit Racing® Headers SUM-G9001-9, Edelbrock Power Package Top-End Kits 20984 & Pypes Violator Dual Exhaust Systems SGA10V!

Kan detta vara något vettigt att göra? Och vad kan det levereraca?

Menade munstycken! hmm
Senast redigerat av Gasmonkeyrules (20 juli 2014)

509 Inlägg
20 juli 2014
#9
Pontiacs 400 motor har från 200hk till 375hk beroende på årsmodell .Jag misstänker att det finns ganska många varianter på Chevy 350 motorn också.
Gasmonkeyrules skrev:
Är ute efter att få göra det själv när det isf är min första amerikanare och har ett starkt intresse för motorer och meka! jag vill ha smallblock och ej bigblock, därför vill jag inte byta ut motorn!
Kompisen har en Camaro Hemi -09 som presterar drygt 400hk. Vill kunna dra ifrån han big_smile
Så jag vill ta ut 400hk och sen kanske utöka till 500hk när man haft den ett tag!
Funderar på powerpackage, byta kolvar, edelbrock headers och dubbel X-pipes utblås!
Sen kanske elektrisk vattenpump, elfläkt och byta spridare!
Vet dock ej hur mycket det kan ge att byta kolvar, headers, powerpackage och X-Pipes!

Dock så tycker jag att det är konstigt att transportstyrelsen påstår att det är 260hk stock när jag har läst lite och det påstås att chevy 350 smallblock ska prestera 300hk! hmm
Där är några av anledningarna smile


Sök