caromania skrev:
Den sista meningen visar bara hur lite koll du egentligen har genom att generalisera så. Utan att veta vilken bil det rör sig om så är det vansinne att rekommendera något dylikt i kylsystemet. Att sedan det finns 50.000 personer som gjort så i 5000 olika bilmodeller spelar ingen roll.
Ja, jag är helt vansinnig, och jag generaliserar. Vilket du då inte gör. Du ger alltid råd och tar med alla möjligheter och lägger in dessa som exkluderande klausuler i dina svar. Givetvis.
Men, läskunnig är du iaf inte. Jag skrev redan i mitt -första- inlägg, att det "fungerat bra även för min del". Och då du uppenbarligen har lite problem med läsförståelse, så ska jag förklara det hela för dig; Det innebär att min erfarenhet (baserat på egna upplevelser och utifrån vad som skett i min direkta närhet) är detta en fungerande metod.
Det säger däremot -inte-, vilket du tycks ha fått för dig; "Detta fungerar bra i alla motorer, under alla omständigheter och det finns inte ens en mikroskopisk chans att det skulle ställa till det i någon motor alls i världen".
Att jag sen anser att det inte kommer påverka någon motor, då det handlar om en väldigt låg koncentration, i konstant väta, som sedan sköljs bort utan att ha legat i små mängder på varma torra ytor, det är en helt annan femma.
Så ja, jag är -helt- vansinnig. Men, att du tycker det, bryr jag mig faktiskt väldigt lite om.
Men, för TS:s skull, hur skulle det vara om du kom med något faktiskt förslag till lösning på TS fråga? För det har du då inte pressat ur dig. Inte heller har du, precis som "tänkaren" kommit med något konkret i stil med "Vi gjorde detta på en XXXXXXXXX-motor för fem år sen, den är skrot idag".