3931
Sök

Förgasar konvertera volvo b234 hur gör jag

93 Inlägg
4 november 2014
Trådstartare
#1
ska konvertera an volvo spis med med en stånde förgasare hur gör jag och vilken förgasare ska jag använda

93 Inlägg
4 november 2014
Trådstartare
#2
tror det blir en b234f att kovertera

Forummoderator
26 397 Inlägg
4 november 2014
#3

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

93 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
#4
där stod det bara om flera förgasare och jag ska bara ha en är det tänkt pga reggnings skäl

93 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
#5
funderar på den här förgasaren http://www.timosmotor.com/forgasare/weber-36-36-dcd fungerar den med motorn och rätt bestyckning? samt ett moddat orginal insug :-)

prestanda framför utseende
225 Inlägg
5 november 2014
#6
de flesta förgasare av lämplig storlek GÅR att få att fungera hjälpligt , hade jag varit dig hade jag använt Pierburg cdus 175 . enkelt som attan få att funka på de flesta motorer då den är av CD typ....


93 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
#7
okey men vart får jag tag på en sån? men skulle helst vilja ha en stånde förgasare då det blir snyggare :-)

prestanda framför utseende
225 Inlägg
5 november 2014
#8
sitter b23a bland annat . du kommer att tappa mycket effekt på att förgasarkonvertera till en singelförgasare och även höja bränsleåtgången men det är du medveten om antar jag ?


93 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
#9
hur mycket efeckt tappar jag?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 november 2014
#10
Ursäkta TS men vad svammlar du om? Ska du försöka regga en b234f med förgasare? Driver du med oss eller vad är det frågan om?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

93 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
#11
nej jag driver inte. jag ska det. det blir amatörbyggt fordon har talat med sfro besiknings mannen :-)

5 111 Inlägg
5 november 2014
#12
Varför skall du ha förgasare? Är bara nyfiken.


prestanda framför utseende
225 Inlägg
5 november 2014
#13
ja det är jag oxå intresserad av.

effekten du kommer tappa är AVSEVÄRD. hur mycket exakt kan man inte säga på rak arm utan det är från motor till motor och vilken övrig setup du ska ha.

amatörbyggt fordon . de innebär alltså helt ombyggda upphängningar överallt osv egen karosskonstruktion eller menar du ombyggt fordon ?


93 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
#14
för att det är snyggare ska bara behålla karosen men ska kabba den oxå obs bil med ram

1 938 Inlägg
5 november 2014
#15
Enklast är nog att du tar någon b23/b230 som redan har förgasare, i annat fall har jag inga svar.
Min åsikt är att det hela är urbota dumt.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 november 2014
#16
viking_norling skrev:
nej jag driver inte. jag ska det. det blir amatörbyggt fordon har talat med sfro besiknings mannen :-)

Jaja. Bygg ett insug och kör bara. Fattar inte poängen men det är väl jag som är trög

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
5 november 2014
#17
garanterat svårare att regga med förgasare än med sprut.

är du ute efter lättnader i avgaskravet är det E85 konvertering som gäller..


polarn har byggt en 2.9l 16v maskin med dubbla 55:or och plockar runt 300hk med bra körbarhet..
men at hålla på med stånde förgasare som är ersättare till en b20 är man tokfel ute...

Kör fort så hinner inget hända...

1 938 Inlägg
5 november 2014
#18
En annan sak jag kom att tänka på, om man skall byta motor och regga om.
Gäller det inte då att motorn som skall användas, installeras komplett med styrbox, katalysator och lambda-styrning från donatorbilen för att nämna några delar?
Jag vill starkt minnas detta men är inte helt 100 på det.

Reglerna finns hos SFRO, ring dom igen.

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
5 november 2014
#19
Glesmark skrev:
En annan sak jag kom att tänka på, om man skall byta motor och regga om.
Gäller det inte då att motorn som skall användas, installeras komplett med styrbox, katalysator och lambda-styrning från donatorbilen för att nämna några delar?
Jag vill starkt minnas detta men är inte helt 100 på det.

Reglerna finns hos SFRO, ring dom igen.

stämmer fin fint..   är ena jävla krav ...men visst bygger du ett chassi från början är det väll lite annat men alltid lättast att ta en befintlig motor och montera komplett med avgasrening.

Kör fort så hinner inget hända...

1 938 Inlägg
5 november 2014
#20
Growe skrev:
Glesmark skrev:
En annan sak jag kom att tänka på, om man skall byta motor och regga om.
Gäller det inte då att motorn som skall användas, installeras komplett med styrbox, katalysator och lambda-styrning från donatorbilen för att nämna några delar?
Jag vill starkt minnas detta men är inte helt 100 på det.

Reglerna finns hos SFRO, ring dom igen.

stämmer fin fint..   är ena jävla krav ...men visst bygger du ett chassi från början är det väll lite annat men alltid lättast att ta en befintlig motor och montera komplett med avgasrening.

Bygger man ett chassi från början idag så får det tillverkningsår 2014 vid färdigställandet och regbesiktningen, jag minns nånstans in i bakhuvudet att katalysator och lambdasond blev lag 1989?
Hur skall man få en lambda att fungera ihop med en förgasare?

Jag tror detta är dömt att misslyckas att registreras med över huvud taget, om inte det är en bil som är från innan 75 som det bara skall bytas motor på.


Sök