3187
Sök

Saab 900 Vilken olja ska jag välja och vilken är bäst just för en saab 900 (1997)

29 Inlägg
10 november 2014
Trådstartare
#1
Hej jag håller på och surfar runt och kollar på lite olika oljor för bilen tänkte göra en service inom en tid här
Jag brukar nämligen lämmna in bilen på mekonomen och då kör dom i Castrol 5-30W (c3 syntet)
Jag undrar nu om de går att hälla i en annan olja som är 10-40 (Castol GTX Delsyntet)
Eller de kanske finns Castrol GTX 5-30 i så fall skicka en länk på den för vill helst köra med samma som förut så om de är någon som vet om de finns så skriv gärna och länka en bra och pålitlig hemsida

4 122 Inlägg
10 november 2014
#2
Tag vilken 5W-40 olja som hellst  men även 10w-40 går bra

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

4 115 Inlägg
11 november 2014
#4
Biltemas delsyntet duger fint åt din bil.


Köpingsbo i exil
507 Inlägg
11 november 2014
#5
N framgår det ju inte vilket motoralternativ det är, men jag skulle aldrig någonsin hälla delsyntet i bilen om den är överladdad.
Delsyntet är bara rent kvacksalveri, finns inga regler som reglerar innehållet. Det kan alltså vara 10 % syntet och 90 % mineral, eller vice verca....inget som tillverkaren behöver skriva ut.

GM's egna Dexos 2 5W-30 finns ju dessutom från 276 kr ink frakt för 5 liter här på hemmaplan så är ju inte så mycket att fundera på om man nu vill komma undan prisvärt.
http://www.dackonline.se/cgi-bin/oshop. … l_brand=GM OPEL&oil_viscosity=&oil_release=



Sök