2564
Sök

Segstartad v70 d5

75 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
Hej.

Nu i vintertider så trivs inte min bil..

När jag ska åka till jobbet på morgonen så får jag säkert mala på startmotorn i 5 sekunder innan den startar..

Jag har tittat på glödstiften och det ser bra ut.
Nästa steg så tänkte jag pröva spridarna.

Vad kan jag pröva mer om det inte hjälper ? Mvh

1 450 Inlägg
5 december 2014
De räcker inte att titta på glödstiften, vet du om alla glödstift funkar? Misständer den lite precis vid start då kan de ju va ett glöd stift

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

75 Inlägg
6 december 2014
Trådstartare
Den misständer ingenting utan hoppar igång utan problem och går bra..

Jag ska se över glödstiften en gång till..

Yawn...
3 151 Inlägg
6 december 2014
Hur länge har du haft bilen? Gick den bra förra vintern?

825 Inlägg
6 december 2014
Dålig kompression  ,sliten motor , d5 an har ju tyvärr en tendes att starta allt sämre, ju äldre den blir .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 december 2014
fontheking5 skrev:
Dålig kompression  ,sliten motor , d5 an har ju tyvärr en tendes att starta allt sämre, ju äldre den blir .

Min har gått 48500mil och startar som en pingla smile  Nya glödstift har jag också.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

75 Inlägg
6 december 2014
Trådstartare
Har haft bilen i bra många år, har varit såhär i säkert 10.000 mil nu.

5 131 Inlägg
7 december 2014
Mät upp glödstiften eller prova att byta. Dom blir slitna med åren. När byttes bränslefiltret senast? Bra batteri? Dieselbilar kan vara kinkiga på startvarvet och behöver bra snurr för och bygga upp komp.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Sök