3726
Sök

polissiren till bilen

Neerd
1 596 Inlägg
7 december 2006
Trådstartare
Undrar om ngn vet vart man kan hitta ngt sånt..elr känner ngn som kanske jobbar på skroten och kan fixa??

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
7 december 2006
är inte biltemas en såndär som låter som polis siren? lr ja iaf, amerikanska polisens!? rätta mig om ja har fel!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
7 december 2006
Jula har sirener som man kan få fram bla polisljud med, kostar 99 kr .
http://www.jula.se/Butik/default.asp?pf_id=SE-619173
Senast redigerat av laazy (7 december 2006)

Neerd
1 596 Inlägg
8 december 2006
Trådstartare
Tackar så jätte mkt för alla svar=) mycket snällt grabbar...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

379 Inlägg
10 december 2006
Är det lagligt att ha det på bilen? Får ju inte måla en civil bil i polisens färger, inte heller skriva Polis på den. Dock kan man ju skriva snarlikt, pålis, snut etc

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 december 2006
Du kan ju alltid fixa civil-polis-looken. smile
Det är skitkul å bränna efter nån som kört om dig lite för fort, så ligger du bakom och trycker en stund. Kan lova dig att personen byter till högraste filen och sedan kör 5km/h under hastighetsgränsen. big_smile
Fixa 3 antenner på taket, tona rutorna skitsvart bak, eventuellt extralampor som du sätter in innanför grillen (små fyrkantiga lampor typ).

845 Inlägg
11 december 2006
haha cleas ohlsson har juh nån sirentuta med 6olika sirenljud.. tongue haha ;D kan man ha och vissla lit på tjejer med Också tongue

.......
2 655 Inlägg
11 december 2006
clas ohlson siren-tutan (medell svart me bara ett läte) om man trycker fort 2gånger så låter den precis som om man busvislar wink

845 Inlägg
11 december 2006
nje den ahr 6 läten sån bobban har i sin.. 6 olika lätensomsagt..

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 december 2006
Låter dom högt då? Dvs går dom att använda på motorvägar och grejjer då det är mycket buller runt om?

.......
2 655 Inlägg
11 december 2006
FL3JM skrev:
Låter dom högt då? Dvs går dom att använda på motorvägar och grejjer då det är mycket buller runt om?

jodå, 120db. den byter ju läte om man håller in den ett tag ioförsej så då ger de nog inte använda som att skrämma nån, tror den byter efter kanske 10 sek. men e skit kul å fara på stan me å snabbtrycka 2 gånger när man ser nå fina tjejer gå förbi eftersom den då busvislar å alla kollar tongue

Lång & Smal!
462 Inlägg
11 december 2006
Biltemas Siren hade jag.. när polisen stoppa mig å såg den så fick jag ombesiktnign för den.. + lite annat så som Bord i framrutan (25cm) och lätt tonade bakljus!! sad

//Henrik Johansson

lundwall
11 december 2006
När vi ändå är inne på tutor etc, någon som vet var man hittar en såndär tokgammal "åsnetuta" eller vad dom kallas? Svårt att beskriva i text, men den låter nåt i stil med weeeEEEOOOOoo smile Väldigt hest och skränigt.

Sleeper
3 084 Inlägg
11 december 2006
lundwall skrev:
När vi ändå är inne på tutor etc, någon som vet var man hittar en såndär tokgammal "åsnetuta" eller vad dom kallas? Svårt att beskriva i text, men den låter nåt i stil med weeeEEEOOOOoo smile Väldigt hest och skränigt.

du menar inte en sån där som man klämmer på och har på gamla packmoppar tongue?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

353 Inlägg
11 december 2006
haha, vet vilken du menar, men vet inte vart man får tag på dessa tyvärr smile

Enjoy....

2 164 Inlägg
11 december 2006
gammal a-ford tuta? big_smile det vet jag var du köper!! big_smile http://www.classicbildelar.com/product.asp?id=64

Finns även på Harald Nyborg!! big_smile
Senast redigerat av dadde (11 december 2006)

"Life´s too short to drive a boring car"

1 207 Inlägg
11 december 2006
Sushikocken skrev:
lundwall skrev:

du menar inte en sån där som man klämmer på och har på gamla packmoppar tongue?

Typ gamla bombvarningssirener? Kolla hos din lokala veteranbildelsförsäljare.. Det skulle dock vara ännu roligare med gamla t-fords tutan som låter typ "honka honka".. smile

edit: glömde säga att du skulle kolla efter gamla sirener som var på t.ex. volvo brandbilarna.
Senast redigerat av maco (11 december 2006)

39 Inlägg
6 september 2007
Vill ha en siren, behöver inte ha massa ljud men den ska låta högt. förslag?

Rörpulare
1 453 Inlägg
6 september 2007
Ja fixade en gammal brandbils tuta på min "PÅLIS" kittade 144:a

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Sök