Hej, Jag tyckte det lyste för dåligt från bilens strålkastare och installerade därför Xenonkit med CANBUS-funktion i hel- och halvljus på bilen (KIA CEED) 2010.
Efter en kort provtur började dock antisladdlampan lysa och "ISG OFF"-knappen började lysa nedanför blinkersspaken.
Jag läste av bilens felkoder och fick då enligt rubriken: "P0830 Clutch Pedal Switch "A" Circuit". Har ni stött på detta tidigare? Har ni någon aning om vad det kan vara?
Helljuset har H1-lampa orginal, varför jag var tvungen att dra jord från batteriet till den xenonlampan. Inte kan det väl vara det som leder till problem? Vore urdumt.
Jag använder "X5 CANBUS", verkar vara Phillips. Provade även med ett annat som gav samma symptom, så jag tror inte det är fel på kittet. Allt är inkopplat. Personligen tror jag att det kan bero på två saker:
1. att man behöver göra något elektriskt för att slippa varningar (som tex. på någon Volvo där man kopplade in något vid pedalerna)
2. att H1-lampan strular till det med inkopplingen, ville ej klippa i orginalkablaget och lampan började ju som sagt lysa när jag drog jord till batteriet.
Jag hoppades/hoppas på att någon som har stött på en H1-inkoppling tidigare läser detta och kan dela med sig av hur det kopplade.
det later lite konstigt att det tänds så fort du kopplar på jord précis som att något är kortslutet ?? H1 lamporna styrs alltid med plus så att minus ska du kunna koppla direkt till karossen utan problem.
det later lite konstigt att det tänds så fort du kopplar på jord précis som att något är kortslutet ?? H1 lamporna styrs alltid med plus så att minus ska du kunna koppla direkt till karossen utan problem.
testat någon problemlösare av något slag?
Provade först med ett kit från xenonkungen, då symptom uppträdde ville jag kontrollera att det inte var avsaknaden av canbusfunktion som ställde till det varav jag köpte kit på ebay (mkt billigare), men det är ju samma symptom.
Jag skall prova att dra om jorden till karossen då en kille tipsade mig om att KIA med ISG har batterisensor = man måste koppla på rätt sida av sensorn = ej på batteriet.
Det är troligtvis din givare som sitter vid kopplingspedalen. Kostar ingenting och är busenkel att byta själv. Och det är bara en slump att de kom samtidigt då de inte har något med varann att göra
I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre