Lite dåligt med update här men det betyder inte att det inte händer nåt för det gör det..
Har varit ute och provkört vilket blev lite spännande då hjulvinklarna stod åt helvete så den gick lite som en orm på vägen..
Sen kom det ett litet trevligt paket på posten
Och för tillfället håller jag på att bygga om gasvajern för att spjället inte öppnade sig helt å så kan vi ju inte ha det.... ska ju vara fulla spjäll ju
Jaha då var det dags att visa vad som händer med skoda rwd.
Hade en väldans problem med hur jag skulle få gasvajern att glida lätt å hur jag än höll på gick det inte men nu är det löst tada.......
Vajern vänder i motorrummet via ett löphjul till multirem från nån bil samma hjul på dom flesta vanliga bilar saab eller mb....
Sponsrad med en alldeles ny quaifediff till m56 kom fram till för länge sen att en svetsdiff skulle döda mina drivaxlar när jag svänger runt vilket var ganska onödigt bättre att slita på dom när man kör rakt fram haha
Sen vill man ju ha riktiga grejer till soppasystemet
Sen har vi nästa problemlösning.
Då jag varken ska köra med ac eller servo så moddade jag dit löphjulet som sitter på volvobilar istället för ac pump. Var det enda jag hittade som var lagom stort som servons hjul och nu med rem för utan ac. Kommer bli asbra. Bara att plugga styrväxeln sen så.
Bilen går bra nu var ut på lunda med landracing å testade bilen 13,28 sec 174 km/h blev bästa tid på 402m helt klart nöjd för att köra på strippen första gången körde på 185/65-15 så nästa gång minst 100 hk till samt slicks
Har du vägt bilen än? Nyfiken på vad vikten vs hästkrafterna på kärran hamnar
Borde kunna hamna runt 12-11s om allt lirar som det ska.
Fan jag måste ju väga den det har du rätt i mot vågen aja men skämt och sidå men det lär man ju göra smöra för bilprovningen haha
Kullander_skyline skrev:
härligt projekt följer mer än gärna detta
Men vad kul just nu laddar jag för en ny maskin en B5253T från 2003 med 15000 mil på mätaren ska i med h-profil i den tänkte jag större turbo å lite annat godis