Såhär såg däcket ut när vi väl kom fram till farmor, slängde på ett annat sommardäck och sen rulla hem!
Ville ge er en liten översikt, ganska fräsch inne i bilen faktiskt!
Har varit sjuk i några dagar, så har inga direkta krafter, o eftersom båda domkrafterna gav upp på mig så sket jag i o ligga under bilen idag o satte mig i och tänkte ta reda på varför rattstången är som den är. Det går o dra den upp o ner.
Började med o ta bort ratten för o komma åt bättre, 27 långhylsa. Slå i rattlåset och sen bara ta bort muttern!
När ratten väl vart borta var det dags för den här jäkeln, den blåe balken.
Sitter med två skruvar i vänster och höger kant, samt två stycken direkt till höger/vänster om navet.
Här är på vänstra sidan, kan vara lite svåra o komma åt. När dem väl är borta och du tagit bort dem andra två som sitter vid mitten är det bara o börja rycka o ha sig, trodde jag iallafall!
När jag försökte trycka ut den kände jag att den tog i lite överallt, vart lite fundersam.
Tog bort plasten runt värmereglagen, och såg att balken tog i en svart stor plast bit som gick till värmepaketet. Körde in en skruvmejsel och böjde lite och sen vipps var den ute! Detta tog mig cirka 45 minuter.. haha!
Nu är den lös!
Rent o fint!
Det här relät satt fast på balken som jag tog bort, någon som vet vad det är? För jag fattade verkligen inte, ligger en till likadan i bilen..!
Avslutar med en bild på motorn, väldigt skitigt där inne. Funderar på o lacka motorutrymmet svart när motorn o allt är ute.. Men det är ju bara tankar, vad tycker ni?
Blev inte så himla mycket bilder eller skruv, var mest skitgöra.. Men de får räcka då jag fortfarande är sjuk. Har några kompisar som förhoppningsvis kommer över i helgen så vi får lite mer o göra!
Har också en fråga till er som följer, bucklan jag har på vänster bakskärm. Har funderat lite på hur jag ska slå ut den, den är illa placerad och kommer inte åt bakom den..