Tjenare! Var dags för ett litet inlägg igen då, jag och några kompisar tog brukisen bort till grann kommunen och hämtade motorn som jag fick napp om i måndags! Lånade kärra av kompisen och drog iväg! Har lite bilder
940 brukisen, kompisen körde!
Såhär såg det ut när vi kom fram till garaget där motorn var, killen som hade motorn var jävligt schysst och lät en av våra gemensamma kompisar ta nyckeln så vi kunde åka dit och hämta den! Jag hade aldrig träffat killen förut!
Var ett jobb att få upp den på kärran, sen fick vi totalt hjärnsläpp när vi skulle spänna fast motorn, alla går fordon - Transport utbildning, lite pinsamt!
Väl hemma var det ett jobb o få den ut ur kärran, vi la några däck under kärran, puttade och höll upp samtidigt som pallen föll ner på däcken, gick väldigt bra! Sen tog vi några spännband genom pallen, och drog den upp för garage uppfarten. Från det att vi parkerade till det att motorn låg där den skulle tog de cirka 25-30 minuter! Inte illa enligt mig!
Här ligger han, nu med presenning över för o skydda mot all snö.
Gått 28k!
Var även förbi Biltema o köpte sotningssats. Har hört mycket bra om denna, så får hoppas att det stämmer! 369 kr!
Det andra som följde med motorn, stora intercoolern, spakställ, lite slangar och sen har vi 41 bakaxeln där som snart ska börja renoveras!
B230FK med M90 på, alla pumpar och allt sånt sitter på, så motorn är komplett, ska upp på motorstativ och lackas och fixa till, kardanen ska kortas. Spakstället ska sättas dit på m90n, sen ska det konverteras till LH 2.4!
Är bara 1 vecka kvar nu tills jag får komma in i garaget igen, så då blir det mer uppdateringar! Tack för mig!