Tänkte rekommendera en cab men när du säger att du ska köra konbana och bana så ska du så klart inte ha det.
Mercedes CLK AMG
Mercedes SLK AMG
Pontiac GTO
Dessa utesluter jag från din lista för dom e för tunga/osportiga. (detta e rena glidarbilar)
Porsche 911 (996)
Porsche Boxster S
Kostar tyvär för mycket att underhålla
Nissan 350Z
För "tråkig", inte tillräckligt med effekt.
Honda S2000
Nissan 200SX (S14)
Mazda RX-7
För dålig kvalite i inredning tycker jag + att ganska så klena original och ska du uppgradera kostar det pengar och tillförlitligheten ryker (en jävla skillnad å köra 2 min fullgas på motorväg och att köra på bana i 15-20 min).
Det som nu finns kvar av din lista (tror jag inte missat någon) är dessa.
BMW Z4 - köp en z4m coupe! vilken bil! du kommer inte bli missnöjd, dock osäker på att du klarar dig på 150k
BMW m3e46 - Mycket bil för pengarna, bra på allt men tyvär inte världsbäst på något.
Toyota Supra - hittar du en i bra skick med inte för mycket uppgradering e det ju kanon, undvik dock effektmonstren om du ska köra bana (kostar för mycket att laga hela tiden).
Chevrolet Corvette (C5) - köp en z06 och du är hemma! inte hundra på vart dessa ligger i pris kanske att det fattas 50-60k men spara ihop dom då, dom andra bilarna måste du uppgradera för dubbla det för att komma i närheten av prestandan i denna bilen på bana.
Om JAG skulle köpa en ny sommar/trackday bil idag så hade valet varit mellan en z4 m coupe, corvette c5 z06.
Tror jag hade valt corvetten, men det beror på att just glida runt e inte min grejj (känns tyvär gubbigt med corvette).
Hade jag varit mer för att glida runt då hade det blivit en z4 m coupe.... linjerna på den lite snett bakifrån.... DREGGEL!
Såg nu att jag helt glömt bort lotusen! Visst om du är under 170cm/70kg och inte har något imot mycket vägljud och dålig komfort! Billigaste bilen på din lista att köra på bana och vågar nog garantera att det är den roligaste på bana också.