Byggprojekt av Porsche 356 replica. Vi byggde ihop den besiktningsbar under vintern -14/15 men nu dags för lite uppdateringar. motorrenoveringar och lite trimning.
Detta kan nog bli kul! En kompis till mig har också byggt en 356 replica dock i Skottland. Den blev silver med røtt læder!
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Hittade en gammal utställnings bajabug.. allt har typ varit lackat vitt och någon riktigt smaskig metalliclack.. bilen har stått i ca 20 år.... verkar dessutom vara större delen av tiden utomhus
Kapa och rensa bil, massor av rost och elände dyker upp. Stort tack till superNicklas som är ankaret i detta bygge. Man skulle aldrig kunna bygga en (förlåt 2) Porsche speedster utan händiga kompisar. Dessutom så blir det mycket roligare när man är flera som delar hobby.
Äntligen tom platta...eller det som blev kvar av den. Den var grymt rostig och kräver en hel del rostlagning. nya golvhalvor, ny plåt fram, framvagnen måste renoveras, så vinkelslip, svetsning blästring och lack borde väl komma som nästa grej
Det här skall bli riktigt kul att följa! Hoppas ni orkar hålla tempot uppe:-). Visst borde det gått att hitta en bättre platta till en billig peng!? Men nu är det väl bara att bita ihop och kötta på antar jag.. Rejält sänkt med feta plåtfälgar och mycket originalkrom är snyggt på dessa. Och en snygg inredning i skinn med öljetter i sittytorna, dvs lufthål med metallkant runt. Och en snygg låg cabtrasa.. Och låg sitthöjd, kanske med försänkningar i bottenplattan. Lycka till nu!
Anpassning.... blir lite kreativa redskap för att få till 100% resultat
Mycket plåt och svets... köpte en hel del prylar på Custom Speedparts i Tyskland, bra priser och snab leverans. Niklas Platta i bakgrunden som synes färdig före min platta. Den var i betydligt bättre skick också.
tyvärr så var däck med färdig däcksida så grymt dyra ca 2500-3000kr/st... Jag köpte bra däck med hög profil och lösa vita däcksidor. Dessvärre så är inte resultatet helt ok. Så det blir nog lite fix innan däcken blir klara.