Byggprojekt av Porsche 356 replica. Vi byggde ihop den besiktningsbar under vintern -14/15 men nu dags för lite uppdateringar. motorrenoveringar och lite trimning.
Jupp svindyrt.. Men jag har aldrig sett så hög vit sida löst, var hittade du dem och vad tänkte du göra med dem? Jag har wegu-sidor på min och de gnisslar nåt förbannat. Har läst att man kan ha talkpuder till barnstjärtar emellan när man monterar dem.
Motorn är en glappfri 1300DP på 44hk, ganska skapligt med tanke på att en 1600DP motor är på ca 50hk. Jag håller på samla delar till en 1835cc motor, har det mesta med färdigt borrad block smidd cyl sats, trimkam, lager packningar m.m fattas insug och förgasare samt lite plåtar. har väl hopp om ca 90-100hk på den. men det projektet får vänta lite...
Riktigt smidigt med vw platta och konstruktionen kring Vw, jag lägger inte så mkt tid på detta bygge. Jag och min kompis Nicklas kör iofs det mesta tillsammans vilket gör det effektivt. Så jag är väldigt tacksam att ha drivna duktiga kompisar samt att det egentligen mera är ett montagebygge än att bygga bil på riktigt...
under hotrodbyggen på sidan 2 finns en tråd om t23 version 2. Det är bygget av min Rod eller uppdateringen av de första åren. Köpte ett skal 2003/2004 och började tävla med den 2004 på marie memorial, den blev gatbesiktad 2008 så blev var dags för en uppdatering 2011.