Nä, nu har det varit alldeles för tyst kring projektet här och det kan ju inte vara bra!
Anledningen till det är att jag inte har gjort ett smack med bilen förutom att googla och leta upp lösningar till problemen jag trodde fanns.
Men självklart så har man ju svart bälte i att googla och det ledde till att jag fick ihop en liten OBD-I läsare a'la ståltråd.
Felsökte bilen och fick 3 små men j*vligt jobbiga koder.. 1-4-3, 1-2-1 och 5-3-5.
Rätta mig om jag har fel, dessa koder betyder att knacksensor, luftmassemätare och magnetventilen inte har någon anslutning.
Efter diverse felsökningar och uteslutningsmetoden så kom jag fram till att det varken är luftmassemätare eller magnetventil, kollade runt insuget och såg en kontakt som hänger och dinglar så glatt så.
Såg inte vart denna skulle kopplas i och har inget minne av att jag har glömt stoppa in den heller
Blev till att söka råd och tips om denna kontakt men ingen hade något direkt svar.
Bestämde mig sedan för att byta knacksensor från reservdelsbilen och vipps, så var båda insugen och en knacksensor lös
Kollade runt R:en lite och såg att det var något som inte stämde.. KONTAKTH*LVETET TILL KNACKSENSORN VAR JU INTE I!!
Det var den som hängde och dingla, ååh så less man kan bli!
Ploppa in den, montera ihop allt igen och nollställde datorn.
Men fyf@n vilken skillnad!! Nu går den som den ska!
Är så sjukt lycklig
Nästan så att den släpper på trean xD
Det här blir nog sista inlägget om min glada, långa, lärorika och deprimerande resa med att fixa en R.
Tack så hemskt mycket alla ni som följt, läst och kommenterat, för nu säljer jag skiten
/Thomas