4034
Sök

Streetrace, kul hobby eller farligt?

2 655 Inlägg
13 december 2006
Så länge det är välplanerat så är det riktigt kul som åskadare/förare.
Så länge man slipper råka ut för att de blåvita bilarna som ser det hela som ett problem dyker upp mitt i en repa så..

3 Inlägg
13 december 2006
Man får vara jäkligt försiktig, sist jag åkte fick polisen tag på mig och satte fast mig. Som tur var kände jag polisen så han släppte mig, det är ju inte första gången jag åker fast om man säger så *blink,blink*.

Din brutta i garaget

Better than God \o/
1 883 Inlägg
13 december 2006
Beror helt på hur det är arrangera. Seriöst anordnat = helt okej.
Massa fulla fjortisar, gaskåta 18åringar utan vett och etikett = glöm d

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Jubelidiot
196 Inlägg
13 december 2006
street race helt okej bara man slipper farbror blå. smile

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^

Fartdåre
378 Inlägg
13 december 2006
Håller med Wishmaster_    gillade vänsterpartiets förslag innan valet att typ 2 kvällar i veckan skulle vissa vägar stängas av i varje kommun och där skulle det arangeras race.

TICen är till salu säljs billigt.

Jubelidiot
196 Inlägg
13 december 2006
haha ko till karlstad då engång eller 2 gånger i vekan arangerar komunen så kallade "blackrace"
skit bra man kör på avspärrade vägar i industri områden smile hörde att min bror pratade omdet han brukar vara med på dem med sin G60 smile Nihilius heter han här ta och hör med honom.smile
ska prova lyckan själv någon dag då jag fått bilen att gå ordentligt.smile

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^

2 644 Inlägg
13 december 2006
RichardC skrev:
Håller med Wishmaster_    gillade vänsterpartiets förslag innan valet att typ 2 kvällar i veckan skulle vissa vägar stängas av i varje kommun och där skulle det arangeras race.

Det skulle va klockrent om de gick igenom smile Skulle va najz om de finns tex en bokningslista ifall nåra klubbar vill köra där utan andra osv smile

Johan Lindgren

Jubelidiot
196 Inlägg
13 december 2006
det är delvis igenom smile

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^

676 Inlägg
13 december 2006
har varit på en del lagliga streetrace som t.ex på moholmsstrippen, sen var jag på ett illegalt i somras. det var bra planerat och bra kommunikation osv. sen är det åskådarna det hänger mycket på oxå. som de racet jag var på, väldigt många var fulla och var bara där föratt bråka vilket ställer till problem för dom som är där föratt titta. det bröt ut slagsmål och rätt som det var så stod nästan allt folk i en stor klunga en liten bit från startplatsen. jag och andra stod kvar vid startbanan och väntade ivrigt på att racet skulle börja igen. sen kom snuten, vilket var ganska bra faktiskt. dom fick iväg dom flesta som var där föratt bråka. vi åkte oxå. racet började igen senare men då hade vi redan kommit hem, vilket var väldigt synd.

ett bra ställe att racea illegalt på är en stor spikrak sträcka där man har väldigt stor uppsikt. ganska långt utanför stan såatt folk som vill bråka kanske inte orkar åka dit och sen att gatan inte skall vara starkt trafikerad..
men, vart hittar man en sådan perfekt gata? finns nog inte så många...

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
13 december 2006
MrTurbo skrev:
Beror helt på hur det är arrangera. Seriöst anordnat = helt okej.
Massa fulla fjortisar, gaskåta 18åringar utan vett och etikett = glöm d

Du verkar ha j*vligt mkt förutfattade meningar om att alla dessa 18 åringar kör som idoter hela tiden! Låter mer som att det är du som ska växa upp och inse att alla inte kör som idioter!

Meister
6 763 Inlägg
13 december 2006
Streetrace heter de när de olagligt ju. är de lagligt så heter de dragracing. även om det är på gatan för då är vägen avstängd och godkänd för race. och det är roligt

9 Inlägg
14 december 2006
Trådstartare
Men dragrace för mig är när det är mer seriöst, typ astrimmade dragracebilar och sånt. Inte när man kör med lite amatörtrimmade gatbilar:) för no offence, lite skillnad på sånt som får gå på gatan och sånt man endast tävlar med. Klart att man kan drömma när det är en dag på strippen på Säve och sånt, men renodlade dragracebilar är en sak för sig.
Senast redigerat av jeepy (14 december 2006)

Bette forget it, cause you'll never get it.

Sök