1 april 2015
Trådstartare
Hej, har lämnat in min opel gt -07 på service och reparationer hos hedin bil segeltorp.
Reparationerna var en motorlampa och service airbag.
Servicen gick fint och kostade rimliga 4.000kr.
Motorlampan var ett gammalt spänningsfel som de släckte, provkörde och de kom inte tillbaka.
Sedan bröt helvettet lös, väntade en vecka utan ett samtal med statusrapport, fick till svar att de inte kunde ge besked för de inte funnit felet, de behövde ett elschema och de hade de beställt men inte fått ännu...
Sedan efter två veckor hade de fortfarande inte fått elschemat som de "jagade"... Då mailade jag opel sverige och förklarade att hedin bil segeltorp är inkompetenta och tar två veckor på sig att få tag i ett elschema till en bil som de är auktoriserade för, de skickade elschemat till hedin bil en timme efter mitt mail.
Dvs, det som tog hedin bil två veckor löste jag på en timme.
Hedin bil ringer upp strax efter de fått elschemat och en jävligt irriterad verkstadskille säger det kommer kosta 26.000:- att laga din bil, motorstyrdon och airbagstyrdon Måste bytas...
Blåser dom mig nu för att dom är dumma i huvet och jag är en jobbig kund som inte tolererar 2 veckor orörd bil för att vänta på ett mail?
Eller kostar det 26.000:- att byta de två styrdonen?