2986
Sök

Volvo S70 bränsleläckage

6 Inlägg
10 juni 2015
Trådstartare
Tjabba! Har ett väldigt drygt problem. Upptäckte idag när jag kom till jobbet runt 14-tiden (jobbar kvällsskift) att min bil börjat läcka bensin. Lokaliserade felet till bränslefiltret framför höger bakhjul. Det ser ut som att det läcker på ovansidan av filtret (känns sjukt skumt, ja). Så jag bestämde mig för att googla lite, och det verkar som ett rätt så vanligt problem. Att byta det bör jag klara själv, men jag läste något om att det kan sitta en förbrännare(?) där som har en tendens att bli väldigt varm. Det läcker inte överdrivet mycket, men jag har två mil hem från jobbet och jag slutar kl 01.00, så jag är osäker på om jag törs köra bilen hem? Finns det brandrisk eftersom den där "förbrännaren" sitter där?

Är väldigt väldigt tacksam för snabba svar, vill inte att det ska sluta med övertänd bil! Tack på förhand, mvh Fredrik

512 Inlägg
10 juni 2015
Det är ingen bra ide att köra bilen som den är!

Jag gissar att den har ett bränslefilter med 8mm anslutningar. om du kan hitta en rörstump i samma diameter eller vet någon med ett nytt/beg filter så sätt dit det innan du kör någonstans.

Du riskerar inte bara brand men också att köra soppatorsk.

6 Inlägg
10 juni 2015
Trådstartare
Okej, har förstått att förbrännare endast e för dieselbilar.. Dock är det rätt svårt att hitta ett beggat filter denna tid på dygnet.. Vet inte hur jag ska ta mig hem heller

512 Inlägg
10 juni 2015
Vad har du för material och verktyg till hands?

6 Inlägg
11 juni 2015
Trådstartare
I stort sätt ingenting.. Jobbar med vattenmätare så vi har typ inga verktyg..

512 Inlägg
11 juni 2015
Det är inte särskilt troligt att det börjar brinna. Men håll koll på bränslemätaren och håll tummarna.

6 Inlägg
11 juni 2015
Trådstartare
Okej! Tack så mycket för hjälpen! Har 30liter i så ska nog gå bra

512 Inlägg
17 juni 2015
Lever du fortfarande?

Sök