2893
Sök

Vilket eftermarknadssprut ska jag välja ?

29 Inlägg
24 juli 2015
Trådstartare
Jag funderar på att skaffa mig ett eftermarknadssprut till min 740 turbo. det är den gamla b230et motorn och motronic. Jag har kollat runt en hel del på nätet efter eftermarknadssprut, tex megasquirt,nira vems och allt vad dom heter smile Men jag vet inte vad jag ska ha, vill ha ett till bra pris och som inte är hur avancerat som hellst. Vart kan man köpa ? Jätte tacksam för svar !

=D Jag

klabbarpan
3 041 Inlägg
24 juli 2015
Prata med den som skall mappa bilen i slutändan. Annars kan man rekommendera lite vad som för dig.

29 Inlägg
24 juli 2015
Trådstartare
ja det kanske är lika bra att göra så.

=D Jag

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
25 juli 2015
Toffe_ skrev:
ja det kanske är lika bra att göra så.

De flesta seriösa aktörer brukar kunna få till det oavsett vad det är så länge grejerna är riktiga, men fördelen med att köpa det där du tänkt mappa bilen är att du får bättre support och ofta rabatt på mappningen.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

29 Inlägg
26 juli 2015
Trådstartare
ja det är sant ! Jag tänkte ringa och höra med dahlbäck racing i borlänge.

=D Jag

135 Inlägg
31 juli 2015
Beror ju även på vad du ska använda bilen till. Är det ett halvbudgetbygge som är till för bus på gatan så räcker ju ett MS1V3 långt även om det finns andra som är bättre för en större summa pengar.
Köpte ett sådant till min 740, fungerar bra men såhär i efterhand tror jag att ett vems hade varit ett bättre val,- det kostar inte så himla mycket mer i slutändan.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
31 juli 2015
klubbfors skrev:
Beror ju även på vad du ska använda bilen till. Är det ett halvbudgetbygge som är till för bus på gatan så räcker ju ett MS1V3 långt även om det finns andra som är bättre för en större summa pengar.
Köpte ett sådant till min 740, fungerar bra men såhär i efterhand tror jag att ett vems hade varit ett bättre val,- det kostar inte så himla mycket mer i slutändan.

Fördelen med ett MS som man sätter ihop själv och laborerar lite med är ju att man faktiskt får rätt god insyn i hur systemen fungerar om man är intresserad, så det är absolut ingen dum idé om det inte handlar om en väldigt dyr motor.

m5portal.com
m3portal.com

29 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
Anledningen varför jag är ute efter ett eftermarknadssprut/styrsystem är för att min orginal härva lever på sista versen, alla kablar är helt ruttna och ärgade/spruckna. Renoverade hela motorn med lager,packningar/kolvar och allt enligt konstens alla regler. har en skaplig bottendel med hprofils stakar. lite större turbo(T04e). Har kostat på motorn så pass så tycker att det skulle vara värt med ett nytt sprut av något slag och få igenom bilen på bilprovning. Jag kan också säga att jag är extremt dålig på el så jag skulle ej klara av att sätta ihop ett ms från grund tror jag.
Senast redigerat av Toffe_ (4 augusti 2015)

=D Jag

7 277 Inlägg
4 augusti 2015
Emu master eller vad det heter är väldigt prisvärt

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
4 augusti 2015
Toffe_ skrev:
Anledningen varför jag är ute efter ett eftermarknadssprut/styrsystem är för att min orginal härva lever på sista versen, alla kablar är helt ruttna och ärgade/spruckna. Renoverade hela motorn med lager,packningar/kolvar och allt enligt konstens alla regler. har en skaplig bottendel med hprofils stakar. lite större turbo(T04e). Har kostat på motorn så pass så tycker att det skulle vara värt med ett nytt sprut av något slag och få igenom bilen på bilprovning. Jag kan också säga att jag är extremt dålig på el så jag skulle ej klara av att sätta ihop ett ms från grund tror jag.

Ja, nä då är det ju lämpligare med en styrenhet som är klar. Känner du att du klarar upp att koppla ihop en härva själv? Det går ju alltid att leja bort det också, men då gäller samma sak - köp det där du tänker låta mappa bilen.

m5portal.com
m3portal.com

29 Inlägg
5 augusti 2015
Trådstartare
Ja nog tror jag att jag klarar av att koppla ihop ett, det är jag helt säker på.

=D Jag

Sök