4185
Sök

Köp råd ang billjud "Saab 9-5"

243 Inlägg
9 augusti 2015
Trådstartare
Gör en ny tråd istället, tänkte handla lite och dra helt nya kablar. Men lite hjälp innan, har kollat runt, och jag gillar att spela högt! och varför jag valt 2x12" är för jag gillar när det flåsar på och är gott om tryck från basen, ska kännas i hjärtat när man spelar på.

Framsystem duger detta? http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-silve … o-802.html
Tänkte att man sätter diskanterna där jag nu har mina 3.5" och 6.5" i dörrarna.
Vart kopplar jag filterboxarna? ska dom sitta typ bakom dörren, eller kan jag ha dom i skuffen med steget? eller blir det för långt avstånd, tänkte att man ska kunna komma åt enkelt.

För basen och steget till basen tänkte jag följande paket, verkar vara väldigt prisvärt, dessutom i samma serie.
http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha … -6001.html

En liten bonusfråga, 2.5mm2 kabel till högtalare och baslåda, är det man kör på? den vanliga vita standardkabeln, eller ska man ha tjockare, har det med längd på kabeln att göra?

Det är 5000kr + kostnad för kablar till högtalarna, har en 21mm2 pluskabel dragen och en 21mm2 jordkabel och 2st lågnivå är draget.
Senast redigerat av illiuminati (9 augusti 2015)

1 661 Inlägg
9 augusti 2015
Köp    Råd

Byt rubrik till:
Köpråd ang. Billjud till *valfri bilmodell*

243 Inlägg
9 augusti 2015
Trådstartare
CC72 skrev:
Köp    Råd

Byt rubrik till:
Köpråd ang. Billjud till *valfri bilmodell*

Done

9 117 Inlägg
9 augusti 2015
Ta reda på vad du har i bilen först! Det kan ju vara så att det du har är mycket bättre än det kitet du länkade!
Kan räcka med att dra 4 kablar och koppla in alla högtalarna på varsin kanal på det steget du har...

243 Inlägg
9 augusti 2015
Trådstartare
Putteliten skrev:
Ta reda på vad du har i bilen först! Det kan ju vara så att det du har är mycket bättre än det kitet du länkade!
Kan räcka med att dra 4 kablar och koppla in alla högtalarna på varsin kanal på det steget du har...

Okej, jo tänkt kolla över vad jag har innan men tänkte om det skulle va no-name saker som inte är mycket till världen, vad man ska ha då.

Sök