16 augusti 2015
Trådstartare
Hallå hallå!
Köpte en 740 där taket redan var avkapat och dörrar igensvetsade.
Säljaren sa att allt var nästintill klart för att SFRO besikta den!
Dum som jag var åkte jag dit redan samma dag säljare la ut den då priset var det bästa tyckte jag.
När jag har den hemma tar jag kontakt med bossebildoktorn dagen efter för att ta reda på vad som behövs göras för att få den SFRO godkänd. Där kom domen! Alla svetsar var nerslipade vilket de inte fick vara och de var lite bekymmer med andra småsaker. Men jag satte igång och kapade upp alla dörrar igen för att svetsa om dem, det gick väl ganska fort.
Nästa steg var att lägga kryss i baget och bygga upphöjning för bälten! Sagt och gjort så var de med klart, ringde Bosse igen för att prata med han om tid för att boka besiktning. Då fick jag reda på att man skulle ha kvitto på vad för matrial Man använt för de ska veta brottgränser och allt vad det var.
All matrial var taget på jobbet så tänkte de här kommer aldrig gå, då vi inte visste någonting om det. Men ringde runt till våra metallevrantörer och de lyckades få fram vad för matrial jag använt, så äntligen hade Jag mitt intyg!
Ringde Bosse och bokade tid, dock hade inte han tid att ta in den förens 5v efter Jag bokat, så allt stod still och inget hände.. Men nu är allt klart och den är SFRO godkänd! Så nu är det tid för att slipa ner svetsar och grovspackla den tänkte jag, efter de blir det regbes! När den är klar kör jag igång på riktigt och spacklar och lägger färg! Mitt mål är att den regbes och besiktad till 12sept då BMC har sin säsong avslutning. Förhoppningsvis ska den även vara lackad då. Men inredning får vänta till vintern! Där i blir det svart helskinn, 4st 6/9 i hatthyllan 2basar i skuffen och 1st 6,5 i varje dörr! Mer info kommer väl med tiden!