Var ute och körde igår och bilen bara dog. Den startar och går på tomgång i ca 3sec startar jag med full gas kan jag hålla den igång i ca 6sec men varvar inte mer än halv 1100. Va kan felet vara?tagit lös filtret som sitter i motor rummet vre på tändningen för att se att den kom diset från pumpen och det gjorde det. Tacksam för alla tips.
Immo fel? Fel kod luftmassemätare men den hade jag innan också. I ca 1 månad känns som att det inte har nått med det här att göra? Annars inga felkoder.
Immon kan man nog utesluta, det hjälper inte att "gasa", den dör iaf.
Visst gör den det men de blar jag haft liknande fel på har den alltid snurrat längre om man startat med gaspedalen nere, i praktiken alltså även om immon klipper så stannar ju inte motorn att snurra direkt.
Däremot att den stannar under körning tyder på att det är något annat.
Konstigt jag läste från början och till slut och var säker redan från första beskrivningen på att det skulle vara luftmassemätaren men då du testat och inte fått något fel så måste jag fråga dig vad händer efter dessa 6 sec dör bilen helt eller "Kvävs" den?
Okej nu startar den max i 3 sekunder spelar ingen roll om jag har gas eller inte. Finns det mer än en luftmassemätare? Den bara tvär dör. Tacksam för svar
Okej nu startar den max i 3 sekunder spelar ingen roll om jag har gas eller inte. Finns det mer än en luftmassemätare? Den bara tvär dör. Tacksam för svar
DET låter däremot som immon
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DET låter däremot som immon
Ja det var ju även min första tanke som syns i tråden, dock har jag inte varit med om att motorn har stannat under körning p.ga detta.