Blev snabbt irreterad på att endast ha radio och CD-spelare i bilen så blir att sätta in en extern stero för musikuppspelning. Blir även lite mer småpill.
Tonigen som sitter nu från fabrik är lite för ljus, men ser in i bilen på dagtid. Ska bara lägga på en till toning från biltema.
Hade en toning hemma med lite skavanker på, tänkte att då det redan sitter en toning på rutan kommer inte detaljer synas så bra. Kommer måste göra om det haha, man såg det inte utifrån och inne-från och så kan vi ju inte ha det haha!
Något att rekommendera? Menar biltemas toningsfilm. Använde du bara filtskrapa eller andra bra verktyg? Ska nämnligen prova på mina framrutor tänkte jag haha
Något att rekommendera? Menar biltemas toningsfilm. Använde du bara filtskrapa eller andra bra verktyg? Ska nämnligen prova på mina framrutor tänkte jag haha
Har tonat en hel del bilar med biltemas toning, väldigt svår att jobba med. Man får stå ett tag innan alla bubblor är borta men det är inte omöjligt Jula har en toning som är mer av en gummifilm, betydligt bättre
Jag använder medföljande gummiskrapa fast brukar lägga på några lager papper runt den så den inte repar upp filmen och då drar den åt sig vattnet man trycker ur filmen
tycker grillen sett så ledsen ut då den är som en mörkgrå färg, drog på biltema och köpte lite färg och sprayade om den. Blev väldigt bra och nu får vi se hur länge det stannar kvar haha..
Torkade rent, tog tinner/förtunning för att plocka bort smuts/skräp osv och sen la jag på 5-6 lager.
Blev inte så stor skillnad på bilderna men syns rejält irl!
För er som tänker göra samma på eran bil, enklaste sättet att komma åt kontakten till lyktan för styrkabeln till relät var att ta bort "baljan" under motorn och sen gå underifrån. Väldigt lättåtkomligt därifrån.
Kabeln som går till helljuset i kontakten till lyktan är den blå/lila.
Sitter själv och kollar på en LED ramp då det ger ett sånt jäkla ljus!
Skulle du kunna länka den du köpte?
Haha jo lyser riktigt riktigt bra
Jag köpte denhär, 240w 42" (106cm) så den passar just precis mellan takräckerna. Beställde från Ebay, tog 4 a-dagar att få hem och har köpt 5st nu från EBay utan några som helt beskymmer
Är det bara ledrampen igång på bilderna, sitter och velar mellan den du köpt eller en 400w ramp(men den är fan dubbelt så dyr!)
Tjo, det är ledrampen och original. Tog några bilder en kväll innan jag monterade rampen och man ser knappt original då man tar kort, så det är bara ledrampen man ser på bilderna
Kikade på dom som låg på 400w men det skilde väldigt lite lumen, inte ens lite värt det om du frågar mig
Underbehandling (4 lager svart färg samt ett lager klarlack)
efter:
När jag bytte lampor i bakluckan till LED så lossande en liten plastbit som legat i bakluckan och skramlat varje gång jag stängt bakluckan. Blev less på de som rev plasten nu och snörde plastbiten långt in i h-vete hehe