Till tomgångsmotorn så svetsade jag dit en aluplatta på insuget och borrade dit originalanslutningen som sitter på 850 insuget. Gasrulle tog jag och moddade dit 960 rullen som är för farthållaren.
Till tomgångsmotorn så svetsade jag dit en aluplatta på insuget och borrade dit originalanslutningen som sitter på 850 insuget. Gasrulle tog jag och moddade dit 960 rullen som är för farthållaren.
tänkte om man kan borra direkt i insuget och sätta en nippel för tomgångsmotorn istället?
Till tomgångsmotorn så svetsade jag dit en aluplatta på insuget och borrade dit originalanslutningen som sitter på 850 insuget. Gasrulle tog jag och moddade dit 960 rullen som är för farthållaren.
tänkte om man kan borra direkt i insuget och sätta en nippel för tomgångsmotorn istället?
Hade också den tanken först, sett dom som gjort så med.
Till tomgångsmotorn så svetsade jag dit en aluplatta på insuget och borrade dit originalanslutningen som sitter på 850 insuget. Gasrulle tog jag och moddade dit 960 rullen som är för farthållaren.
tänkte om man kan borra direkt i insuget och sätta en nippel för tomgångsmotorn istället?
Hade också den tanken först, sett dom som gjort så med.
okej har inte sett det själv men tänkte testa så det borde vell funka bara man får det tätt?
skaffat generatorfäste från 850 och termostat hus från 850 ska ska beställa lite nya packningar och ett termostatlock från 960 ska självklart lacka delarna men har bara provmonterat lite
fortfarande inte fått ordning på kamlägesgivaren.. "halvmånen" som sitter på 850ins kamaxel hamnar långt ut på s60 motor och då går inte kåpan för givaren över, så den får helt enkelt inte plats? hur löser jag detta bäst?