Tja! Här kan ni följa mitt projekt om min Golf 2 cl -1985.
Köpte bilen av en äldre herre nyligen, innan dess stod den undangömd i ett garage i dryga 6 år tills den fick rulla på vägarna igen. Anledning var att ägaren innan den äldre herren hade köpt bilen till sin dotter men då hon inte tyckte om bilen lika mycket som honom ställde han undan den, och där fick den stå.. tills i mars i år då den rullade igenom besiktningen utan anmärkning. Samtidigt gjordes även en service och kamremmen byttes. Ägaren innan mig hade tänkt att använda bilen till veteranrally, men han tyckte att bilen var för ny så han la de planerna på hyllan.
Lite kul är väl att bilen bara har gått 11.000 mil och att jag är 5:e ägaren på den!
Under min ägo har jag bytt kopplingsvajer då kopplingen tog hur högt som helst, nu har jag beställt massa grejer från Tyskland som jag ska smäcka på bilen!
Bland annat coilovers, andra baklyktor, andra framlyktor, skärmbreddare (återstår att se om jag monterar dessa eller icke) samt lite annat smått och gott!
Fälgar är på ingång!
Framtidsplaner när garaget är tomt från en massa annan skit, motorbyte? Lutar mot turbodiesel/vr6. Men än så länge är dessa framtidsplaner bara drömmar.
Ja, vad mer finns det att säga? Detta är väl tråden för dig som vill se en Golf 2:a i sitt ursprungliga skick förvandlas till något annat.