Senaste veckan har känts som ett steg fram och fem bakåt...
Kommer inte få den färdig till helgen
Färgen betedde sig skitkonstigt på bromsoken och gled som isär där det var penseldrag, provade dölja det med vanlig röd bromsfärg men misstänker att sprayburken blivit för gammal. Det hade inte torkat på flera dagar vilket ledde till att jag gjorde dom permanent smutsiga då jag tog i dom.
Det värsta av allt är att färgen satt riktigt bra! Men idag fick jag bort den gamla nya färgen och målade om dom på nytt! Vet inte om jag vågar kolla hur det blev.
För att fortsätta med bromsuppdateringen så väntar jag fortfarande på renoveringssatsen, dyker förhoppningsvis upp imorgon (idag, fredag)!
Kabelhärvan ville inte heller göra som jag tyckte, började med att jag bröt av låsningen på ena kontakten, och sen tog tejpen slut när jag var 90% färdig..
Lite positivare uppdateringar då!
De nya däcken sitter på fälgarna och däckpennan har fått göra sitt!
Det nya tryckröret är svetsat och det är även återcirkuleringsröret, den nya dumpen får plats
Jag har löst den nya placeringen av oljetempgivaren som satt i oljevärmeväxlaren som jag plockade bort.
Det känns troligt att årets första uppstart sker i helgen, eller åtminstone första försöket, så får jag se var mer något gått fel!
Mer bilder kommer nån annan gång, dags att skalla kudden nu före jobbet!