MeRoll88 skrev:
Hejsan!
Följer detta häftiga projekt, och kom precis och tänka på en sak, Glöm för tusan inte och isolera, annars blir hela husvagnen ett kylskåp!
Kör Hårt
MVH
Tänkte bygga en box av fryslastbilsväggar, har det som lock på badtunnan hemma. 40+ i vattnet under & det ligger snö uppepå. Bör hålla om man får det tätt!
Tack för upplysningen, kul att du gillar mitt galenskap!
jetta16v skrev:
Jag hade nog sagt upp lägenheten om jag hade en sådan sovplats.
Får man hyra från dig sen?
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Hahah, Njae.. Farsan kallar den för en "pipp-låda", och sånna ska man inte ha gemensamt.
Wolf_89 skrev:
Intressant projekt. Men hade jag byggt något sånt här så hade jag nog sparat en del av fronten.
Och byggt det som förvaring. Och hade nog set bättre ut än att det ska vara helt platt.
Men gissar på att kultrycket hade blivit lite för högt då.
Sen så hade jag tagit bort bakaxel helt och använt något från en släpvagn el husvagn. Väger mindre och tar mindre plats. Samt om man använder axel och dragstång från en släpvagn/husvagn så har du ju påskjuts broms och handbroms. Och för att få mer vikt bak på vagnen så använd 2 större batterier. Kan ev behövas fler.
Ska du ha kyl/frys + stereo så drar det en del ström.
Sen kommer du att svetsa igen framdörrarna? Eller kommer alla att vara öppnings bara? Om du svetsar igen dom. Ta även bort handtagen på dom dörrarna. Ser annars bara konstigt ut. Hade även byggt egna dörrsidor + elhissar. Kan bli varmt på sommaren
![smile](img/smilies/smile.png)
Många bra ideer du, bygg en egen
![wink](img/smilies/wink.png)
Kultrycket är redan ett problem, och en front där fram vill jag inte ha. Om jag förstår dig rätt så vill du då korta skämar & huv och bygga en kompaktare front. Tror det hade sett ut som en e30 som fått smaka vägräcke. Jag vill endå få lite husvagns-utseende på det hela.
Det där med axlarna är en möjlighet, men vill man ha påskjutsbroms och hela det paketet kan man lika gärna ställa karossen på ett färdigt husvagnschassie.
Tänkte faktiskt leta efter lastbilsbatterier, eller bara parallellkoppla flera stycken. Kylen går inte på el, bara en tempraturtät box man fyller med is innan avfärd. Simple is Good
![wink](img/smilies/wink.png)