Idag skar olyckligen brukisen ihop som rubriken lyder,
Vw Caddy 1.6 AEE.
Tänkt slänga i en bättre begagnad 1.6a igen men när jag ändå ska lyfta ur så kom funderingarna kring att ge den en diesel under huven istället..
Vanan att skruva finns men dålig erfarenhet kring just VW och utbyte av orginalspisar.
Tanken går ju kring 1.9D 1.9TD 1.9TD eller så.
troligen inte bolt on men ifall det skulle vara det eller iallafall bra nära berätta gärna, Vet ni något av egen erfarenhet eller nå så dela gärna med er av infon, googlat en hel del i området men inte funnit något direkt, så tänkte jag skriver här innan jag tar med mig tummträ och åker till skroten
inte direkt några konstigheter då dom sitter även i caddy orginal. så ta en komplett maskin med låda drivaxlar styrbox osv och "kasta ner" värt besväret nej antagligen inte..
inte direkt några konstigheter då dom sitter även i caddy orginal. så ta en komplett maskin med låda drivaxlar styrbox osv och "kasta ner" värt besväret nej antagligen inte..
Okej, Men vet du om det är någon skillnad att ta en 1,6 a som suttit i en polo. Tänker på att dem har ett motorfäste som går ut från toppen på samma sida som kamremmen och bultat i skärmen.
För på caddy skåp är den ju "lös" upptill och sitter på 3 punkter nere ?