Härligt när man tycker att rosten är avklarad, sen börjar skitjobbet/Leif (Jag svetsar hellre rost än spacklar och slipar för vid svetsningen ser man resultatet direkt)
Härligt när man tycker att rosten är avklarad, sen börjar skitjobbet/Leif (Jag svetsar hellre rost än spacklar och slipar för vid svetsningen ser man resultatet direkt)
känner så med! Är så trött på mina skärmar att jag låter lackeraren göra finliret för det orkar jag inte med! Hela taket ska spacklas med tunt men det är ändå relativt ok eftersom det är en plan yta som är horisontell så man kan ha någorlunda arbetställning om man står på en pall.... slipa nederkant av skärmar och trösklar är nog det jobbigaste jag varit med om....
Ser fint ut det jobb som är gjort. Förstår faktiskt inte porerna på taket. Ägde en -71 Camaro som jag slipade plåtrent, taket var tidigare täckt av vinyl. inga porer. Kan det ursprungligen varit någon form av grundfärg som innehöll vatten?
Ser fint ut det jobb som är gjort. Förstår faktiskt inte porerna på taket. Ägde en -71 Camaro som jag slipade plåtrent, taket var tidigare täckt av vinyl. inga porer. Kan det ursprungligen varit någon form av grundfärg som innehöll vatten?
tack så mycket! Där har varit många olika vinyler på taket och många olika underarbeten och det översta var glasfiber och spackel,färg ochs en vinyl och någonstans gick det fel så hela taket började rosta fläckvis:(
Nu har det hänt lite till i garaget! Efter mycket tänkande spekulerande, kaffedrickande och velande fram och tillbaka bestämde jag mig för att testa att svetsa en plåt iställer för att limma!
Det blev väldigt lyckat! Började med att falsa ner plåten precis som jag skulle gjort även om jag limma och sedan passade jag till en plåt som satt riktigt fint i hålet jag kapat ut med 1cm överlapp runt om!
Började egentligen med att laga upp rutramen fram till mitten av rutan!
kapade sedan ur och falsade ner plåten! tog även bort all den ytrost som jag kom åt och grundade rejält och kommer göra lika dant runt om där jag kapar ut så tillslut är nästan hela undertaket grundat och slipat från rost med
resultat efter svetsning och slipning. Lite spackel så är vi hemma! Nu är det bara resten av kanterna runt taket och hålen i mitten kvar!
trevlig läsning och hoppas ni gillar vad ni ser! Lämna gärna en kommentar!
Bättre för varje gång. Fortsätt så blir du klar om ett par dagar.
tackar! ja jag ligger i allt vad det går! ska dock och kolla på hyrgarage idag då vi vill ha rallycrossbilen hemma och buicken i hyrgarage när den är klar:)