mrpalmer skrev:
panda666 skrev:
vill inte vara elak men vem fan vill ha en saab? visst är vissa 9-3 och 9-5 nåååågot snygga. Bara en saab ägare som inte kunde hålla sig här tror jag, finns massor med 9-5 aero på blocket som man kan få för unde 15000, betyder inte att nån kommer give a crap och faktiskt köpa en. Igen så menar ja inget illa. Tycker att det är barnsligt samt provocerande att komma med sånna inlägg som att aaaaa min saab kostar 15000 och är snabbare än bla bla för 200.000.
Såfort man nämner Saab blir det ett jävla liv, att respektera varandras bilval är inget som existerar på den här sidan, vilket är jävligt tråkigt!
Constantine skrev:
Varför köpa en Aero för att pendla 15mil om dagen med? motorn klarar tyvärr inte den körningen. Det gör däremot en diesel.
Om man ska snacka race så absolut - flika in med att du dragit instegs dieslarna av två premiummärken, men det är inte riktigt relevant tycker jag.. det blir bara massa påståenden och ingen som helst fakta.
Varför? För man åker fruktansvärt fint i dem, jag har haft väldigt många saabar och pendlat i, inte ett enda problem med nån av dem, varför skulle motorn inte hålla för de? haha de värsta jag hört. Fattar som sagt inte varför man inte kan respektera folks val utav bil, såfort de handlar om saab så är de massa skitsnack, fast folk egentligen inte har nån direkt nån anledning att tycka illa om dem!
Ja visst åker man fint i dem och det är bra att du nämner just den bilen så man kan jämföra bensin vs diesel. Tror inte en sekund på att du inte haft ett enda problem med nån av dina saabar, eller har du dem bara i två veck och sen säljer vidare?
Det är inte ekonomiskt försvarbart att underhålla de maskinerna när man kör så mycket, har haft två 9-5 aero själv och det har bara varit strul med motorerna på dessa, jag har kört minst 10-15mil om dagen under de 4 åren jag ägt Saab - aldrig har jag heller haft så mycket ångest och problem över en bil, och jag är nog väldigt långt ifrån ensam om dessa problem här.
Visst att det alltid kostar när man måste underhålla bilen då man kör ca 3k mil om året men sen jag bytte märke har jag iaf inte behövt oroa mig för kamkedja samt spännare som pajjar igen, toppen, turbo + wg, dåliga kolvringar, oilsludge, läckande packboxar, tickande motor och massa jävla missljud som inte ens aukt. saab verkstad kunde fixa osv. Det har iaf varit en väldigt komfortabel bil och snabb när man behöver den men det väger inte upp dyra motorproblem som kommer med milen.
Dem jag hade drack 0,83-0,85 manuell när man kör som en kärring samt 0,9-1,2 med automaten, de tycker jag är mycket om man kör 3k mil om året. I jämförelse med 330in jag har nu så kan jag köra som en dåre och den vill ändå inte ha mer än 0,62.
Men men vad vet jag, jag kanske bara har haft 2 måndags ex?