95% tändstiften som är fel. Antingen fel märke/typ eller så har de inte gapat dem korrekt så att gnistan inte når fram i tid. Tex kommer NGK tändstiften med ett gap på 1.1mm men det ska ligga på ~0.7mm för att inte misstända.
Sen så skulle jag STARKT uppmana dig till att uppgradera bränslepumpen med Autotech HPFP Internals för orginalet klarar inte av att flöda tillräckligt när man börjar modda bilen. SPECIELLT om du tagit bort en katt från downpipen men det kan även hända med enbart ett insug och uppgraderad intercooler.
Om misständningarna kvarstår efter du gapat tändstiften rätt så kan du testa att köpa ett steg kallare stift och gapa dem till samma. Hjälper inte det så är det nog bränslepumpen som börjar krångla och det måste fixas DIREKT innan stakarna går genom blocket och du får en kostnad på 60 000+ för motorbyte.
Sen skulle jag rekommendera en Accessport eller Versatune för mappningen. Mycket bättre och säkrare och med dem kan du även läsa felkoder och logga alla värden, tex bränsletrycket för att se om pumpen fungerar som den ska