Jag har börjat experimentera i trafiken. Kör till jobbet varje morgon och håller just nu på med 70km/h.
Har också testat 80/90 men det fungerar inte du får definitivt en ostraight bil i röven
Vad jag kommit fram till..
Du slipper ligga i röven på någon och de flesta kör om, sen slipper skitig ruta och ligga i bilkö med massa nissar som ligger 4meter ifrån, med deras dimljus och halvljus som lyser som solen in i backspeglarna
Dock händer det att det fastnar ett pucko i dragkulan ibland, och man kan öka från 70-110 och likt förbannat hänger de på dragkulan. Varför gör man så?
Så vilka hastigheter är då bäst/säkrast?
Jo 70 eller 140 på 100väg.
Fördelar 70:
bra soppa ekonomi
bara några rövslickare.
lite spolarvätska
Bra sikt.
Nackdelar:
Risk att dö av uttråkning
Fördelar 140:
Går snabbare än 70.
du somnar inte vid ratten.
Du kör faktiskt bilen.
lite spolarvätska
Bra sikt
Du har sällan någon i röven "Vi vill in't va me om nån (serie)krock"
Du slipper bli bländad.
Du vistas kortare tid bland idioterna på vägen. (Här ingår även älgar och annat oknytt)
Snabba omkörningar, minskar risken att idioten hinner lägga ut sig i spontan vänsterfils körning.
Nackdelar:
Polis
Vanligtvis så håller man minst trivselfart (140), rejält avstånd även i bilköer, håller jämn fart, tills man hamnar i snigelfilen bakom en sänkt 142:a (utan fjädrar) och med sönderrostad ljuddämpare. Bromsberedskap, ecodriving, använder så lite broms som möjligt motorbromsar ofta.
är det 50 så kör man 50.
Senast redigerat av Sushikocken (3 december 2015)
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!