4450
Sök

Hjälp!!! v70 t5 00 strulande tomgång...

2 Inlägg
15 januari 2016
Trådstartare
Hej... lite problem med min v70 t5an års 00

När bilen blir lite varm ca 3-5min efter kallstart så låter den ojämnt/hackar.. när man kör verkar det inte vara några problem med bilen dock tändes avgasrengörings lampan i panelen igår... när man står still då märker man direkt att bilen inte lever som den skall.

När man ex lägger i backen märker man tydligen att han går dåligt... han verkar få kämpa för att hålla sig igång... den bluddrar även om man stått stilla och sedan ska gasa iväg tex vid ett rödljus.

Jag var och härjade med bil jävlen idag men lyckades inte hitta orsaken till problemet..
De fel som kom upp på felsökningen var nr 3503 samt nr 3553, dvs bilen går ej på alla cylindrar??? någon som vet mer om dessa nr?

Jag har gjort följande idag:

Bytt bränslefilter

kollat alla tändstift

kollat alla tändspolar

kollat efter eventuellt slang läckage utan framgång

Bytt VVT-Enhet

Kollat samtliga spridare..

Några förslag? bilen måår inte braaaa
tack för all respons!

Hälsningar
//Svartakrukan

20 Inlägg
18 januari 2016
Spjällhuset ät tyvärr vanligt på dessa. På sättet du beskriver tycket jag det låter som det.

2 Inlägg
19 januari 2016
Trådstartare
Hej, har inte hunnit komma vidare i letandet men en bekant sa till mig att det mycket troligt kan vara toppen som gått? dock ej märkt av att den skulle dricka vatten lr så men ska lämna in den för komp mätning de närmaste dagarna

Hälsningar
//Svarta

3 235 Inlägg
19 januari 2016
Häromdagen då det var som kallast här (-27) gick bilen på fyra burkar vid start, men efter ett par minuter gick den som vanligt igen. Tomgången upplevdes dock lite ostabil, men den gick som den skulle vid belastning. Det visade sig att den ena tändspolen var kass (spricka i plasthuset). Jag bytte den och bilen går nu som en klocka igen. Varken felkoder eller lysande motorlampa, bara ostabil tomgång alltså...

Sök