Renovering av en äkta Volvo 740 turbo, långtidsprojektet!
tanken med denna bilen är att renoveras till utmärkt skick efter som den har varit i fel händer ex antal gånger och blivit nergången... måtto är att ha en bil som går som ett skott i natten men kan även ställas ut på träffar :)... Visa mer
Känslan när din vinterbil är fräschare och fetare än mångas sommarbilar Imponerande jobb, hur målade du blocket med allt kvar i motorrummet?
ja många som säger de, vilket jag tycker är jättekul köpte 2 stycken rödvita klossbakljusen till den vite. tyckte den va värd de jadu, lite maskering och va fingerfärdighet med penseln så gick de
Lite saker som sitter i motorutrymmet behövdes lackas
nerslipade
grundat
målat silver
tomgångmotor monterat, staget som håller tomgångmotorn monterat. även tvättat gummihållaren till tomgångmotorn i varmvatten tvätt. även nya slangklämmor och fräscha slangar
motorfästena monterade lite rengöring på kabelskydden så kan det bli grymt!
även bytt kofångare bak på den vite och tvättat den har även beställt vita klossbakljus till den vite gissa om man längtar till sommaren och grymma bilträffar!! kommentera gärna Mvh!
lite bilder på vad som har hänt i helgen och denna måndagen
började med ventilkåpan som ska snyggast till lite nerslipad grundad målad men blev inte alls nöjd med resultatet.. så tog hem den och gjorde om allt igen. har lagt på sprutspackel denna gång! grundad! målad svart med mycket bättre resultat bokstäverna slipades fram blev väldigt nöjd med slut resultatet
sprayade även underredet med dinitrol svart och fint!
även framvagnen åkte upp! blank och fint
ventilkåpan passa bra in. bara en ny ventilkåpspackning ska monteras nu
självklart har jag gjort lite grejer på den vite med gamle bakljusena som ska snart väck
ersattes med rödvita kloss bakljuse blev ett rejält lyft
även addonläpparna monterades! och dimljusena kopplades in allt för denna gång mvh
liten update har landat ventilkåpan monterad med ny ventilkåpspackning lite servoslangar är fästa, kräningshammarstagen är fast satt! sen kom ett packet på 23kg hem gissa vad det kan va 2 packet mina älskade coils kom även nya topplagrningar är köpta allt för denna gång mvh!
världens dåligaste update av mig men bättre sent än aldrig sägs de! tänkte uopdatera från coiloverbygget till nuvarande läge
coiloverbygge på G! stötdämpare ute ur röret
kapade av röret till denna lilla stump va kvar trädde på coiloverröret!
svetsade de rejält! resultatet! montering! hjulinställning gjordes fräsch under till bessade med blanka papper! sen fick jag för mig att trimma ännu mer ny turbo 3" luftmassemätare, R-spridare och chip! 22t turbo och annan downpipe med värmebandage monterades stora intercoolern och tropickylare med elfläkt monterades resultatet! R-spridare, 3" luftmassemätare, 22t turbo och stora kylet uppdatera även inredningen med Romaratt och lilla myntfacket sidorutorna tonades sen när man trimmar ska alltid något rasa.. lyckades rasa min andra bakaxel haha.. ny hämtades dagens efter! måla upp den nya axlen och upp med den. timmarna efter bakaxel byte körde vi på bilträff, allt lira perfekt! sen testa jag mina guldiga mk18, satt redigt bra! skämde bort den med 760 bakljuse som är i nyskick! sen va de dags för Vallåkra, polering och grejer på G! Vallåkra 2k17 sen sålde jag min vita Gl sen införskaffa jag en ny bruksbil. 945 ltt på 23k mil! grannen köpte denna ny från Volvo! addon läpp fram köpte och lackades! blev ett jäkla lyft jag och en kompis tonade rutorna! original takvinge skruvades på! även 4 nya däck inhandlades till tevo classic fälgarna. lite profil denna gång har även köpt addon sidor och bak till 945an, tyvärr ingen bild! men de kommer! bjuder en bonus bild på lite av min Volvo original samling skriv gärna lite kommentarer så man får upp glöden igen att uppdatera!