Renovering av en äkta Volvo 740 turbo, långtidsprojektet!
tanken med denna bilen är att renoveras till utmärkt skick efter som den har varit i fel händer ex antal gånger och blivit nergången... måtto är att ha en bil som går som ett skott i natten men kan även ställas ut på träffar :)... Visa mer
Konstigt då får la dra en direktkabel ifrån batteriet och se om det funkar bättre då, är det på två olika relä eller samma
är 2 relä, en för varje ramp reläerna är på 40 ampere. har bara tagit signalen och dragit den från ena reläet till de andra. allt är jordat på batteriet och + och - är dragit som de ska fattar inte redigt haha
sluta lite tidigare idag på min utbildning. tog chansen att göra vid 945an lite då gav den lite kärlek, rekond utvändigt och invändigt! och fixa helljuset mögig, full med asfalt och nedfall från träd och grejer nytvättad, även lerad! polering på G blev smått blank nypolerad, alla kofångare vidgjorda, däcken är glansiga nu rinner väl skiten av bättre och förhindrar att rostar gick även över motorummet lite snabbt! här ska fräschas upp med inom framtid! även fått i mitt smått ovanliga myntfack! nu har man de både i 740 turbon och 945an sätena ska bytas ut till 98ans halvskinn inom framtid lite som ska göras innan sommaren på 945an. kan bli bra mvh
vad tycker ni? ska jag ändra namn på denna projekttråden? typ till blandat med mina bilar? men ska hålla på med 740 till våren igen.. vad tycker ni? kommentera gärna!
tänkte bjuda på lite bilder på min Volvo original samling alltid kul med sådana saker lite olika grejer sen får vi inte glömma att mina bilar är fullsketna med + alla saker är inte med på bilderna kommentera gärna
generator var lite trött på 945an. ladda inte så mycket som jag ville så byte av den på G måla på blocket där jag kom åt, blev lite frächare nya och gamla generatorn lite snyggare, bara tryckrören och en rejäl motorrumstvätt som fattas sen såg ventilkåpan tråkigt ut. men de ändra vi på även montera TURBO emblemet på bagageluckan. blev bra mycket snyggare även montera jag en turbobox, inget öppet luftfilter här! hitta även långa bagage handtaget, börja slipa ner de inför färg ska bli svart även fick jag skämma bort den med en tvätt kommentera gärna vad ni tycker och tänker!
långa bagagehandtaget är målat nu! blev redigt bra! rengjorde glasen till skyltbelysningen! montera ledlampor i regskyltsbelysningen gummilisten tillbaka monterad. kommer sitta bra på 945an fick bli en nyårstvätt med även fyndat lite original grejer. svarta solskydd till 740 turbon. sen ska 740 turbo mätarhuset som är utrustad med voltmätare och turbomätare och svarta läslampan läggas på hyllan
Nu över till de extraroliga! ska börja på 740 turbon denna veckan! ska börja med motorrumsrenovering och måla motorblock och grejer har även blivit sponsrad av Mikrofiber denna sommaren, mycket fina grejer dem har gott nytt år mvh ps glöm inte kommentera!
nu börjar motorrumsrenovering på riktigt tog hem 740in igår för att börja på den operation samlade innan rivning front, alla tryckrör, kylare och grejer väck! kommer bli intressant att genomföra detta arbetet även byggt ihop ett mototstativ! fortsättning följer! kommentera gärna
liten uppdatering Lite kablar rensat och upplagda! nu ska jag börja fundera var jag ska göra av dem någon som har någon idé? snart redo för lyft. bara bultarna till växellåda, downpipe och motorfästena kvar smått tråkig är den tyvärr under huven men kommer bli ändring på de kommentera gärna för så jag får upp lågan ännu mer än vad jag har nu! :p
Blir det att försöka gömma så mycket kablar osv som möjligt? Blir ju så in i helvete lyft på bilen med stilrent motortymme! Ser bra ut än sålänge 😊
Blir det att försöka gömma så mycket kablar osv som möjligt? Blir ju så in i helvete lyft på bilen med stilrent motortymme! Ser bra ut än sålänge 😊
vet inte, tror de blir att klä in kabelhärvan i sådan svårt räfflig skyddsslang. ja, de lyfter bra mycket tack!
ingen jätte update idag, men en liten en så ser motorutrymmet ut nu, rätt skitigt och skabbigt. är lite misshandlat, men ska bli ändring på det. har även tänkt lite på de här med att gömma kablar i innerskärmarna, skiter i de. har bara garaget till April, sen vill far ha tillbaka de men ska snygga till de på något annat sätt! Lite mer demonterat, gasvire, olika vakumslangar och bränsleledningar. har även lossat downpipe, bultarna till växellåda och startmotor! blir nog lyft på Lördag