Renovering av en äkta Volvo 740 turbo, långtidsprojektet!
tanken med denna bilen är att renoveras till utmärkt skick efter som den har varit i fel händer ex antal gånger och blivit nergången... måtto är att ha en bil som går som ett skott i natten men kan även ställas ut på träffar :)... Visa mer
se där ja! uppe i 18 sidor nu fira vi med en uppdatering har rengjort i motorrummet från gammal olja och damn. blev betydlig skillnad men behöver verkligen en omlackering :p även fått bort lite clips och hållare i motorrummet. lyfta motorn blir antagligen på Fredag eller Lördag! är bara motorfästena kvar att lossa även fått hem lite grejer från Volvo, 5 st hållare till bromsrör och 4 nya bromsok bultar ska även till Volvo imorgon och beställa hem ännu mer clips och hållare över till 945an nu :p va och tvätta bilen idag, va behövligt :p använde såklart svamp och hink i gördetsjälv tvätten repar annars så jävligt! 945an har även fått en småfett dekal även fyndat lite och byggt ändrör till 945an 2 motorrumslampor och främre vindavvisare i fint skick för 300, kunde inte mot stå mvh
lyft av motorn blev denna helg påväg att hämta motorlyft Biltema motorlyft, funka perfekt huven fick monteras av för rum att lyfta motorn påväg upp så där ja
monteras upp i mototstativet blev mycket bra nu börjas de på allvar kommentera gärna!
update nu är motorn nästan rensad totalt bara oljeadaptern kvar! hade inte så stora hylsor hemma tyvärr även rengjord från gammal olja och belägg Lite av grejer som ska fräschas upp tomt vare här :p även bild på mitt fina 22t turboaggregat! redigt trevlig turbo de
beställde för ett tagsen helt nytt underkörningsplast och nytt expantionskärl kommer passa bra nu när de blir renovering av motorutrymmet mvh
skrollat igenom din tråd nu och instämmer med tidigare inlägg. bra jobbat! den blå ser riktigt fin ut! kul att få ordentlig ordning på motorutrymmet nu också, det är bilen värd. kämpa på!
skrollat igenom din tråd nu och instämmer med tidigare inlägg. bra jobbat! den blå ser riktigt fin ut! kul att få ordentlig ordning på motorutrymmet nu också, det är bilen värd. kämpa på!
trevligt att du har läst hela och väldigt kul att höra att du tycker om de jag gör! mvh
inte så förbannat mycket gjort idag, men blir en update på de jag här gjort frontplasten monterades väck, lite olika gummipluggar, bromsrörshållare monterades väck
montera även väck armen mellan rattstång och styrväxel
märke även att någon idiot hade monterat bort vikten på brandvägen och silikonat igen hållen.. blir att leta reda på en sådan, ska se original ut ju
märkte även att någon tidigare ägare hade fuskat ihop huvvajern med blir byte av den med
och över till de tråkigaste idag.. körde av min addonläpp på 945an och knäckte den.. blir att beställa en ny sådan
kul att ni kommenterar på tråden! de gör så jag får ännu mer energi till att fortsätta! så fortsätt med de tycker jag mvh
Sitter själva "ac paketet" kvar inne i bilen eller ät det utbytt mot ett utan?
de är utbytt till vanligt tyvärr.. skulle vilja montera tillbaka AC:n vid tillfälle igen
Okej det är nog därför den vikten var borta o hålet igenlagt med silikon. På 740 med ac finns ingen vikt där då det ska sitta en skruv där i hålet till ac paketet inne
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Sitter själva "ac paketet" kvar inne i bilen eller ät det utbytt mot ett utan?
de är utbytt till vanligt tyvärr.. skulle vilja montera tillbaka AC:n vid tillfälle igen
Okej det är nog därför den vikten var borta o hålet igenlagt med silikon. På 740 med ac finns ingen vikt där då det ska sitta en skruv där i hålet till ac paketet inne
jasså! då har man lärt sig något nytt man tackar :p
lite smått gjort idag med slipat ner de värsta märkena i motorrummet. Ska spraya sprutspackel på detta sen för bästa ytan! slipa även lite på blocket. ska införskaffa en ny frostplugg och ersätta den där motorvärmaren har suttit engång i tiden syntes att man slipade blocket :p bara lite nermattning och smått kvar till lack
har även hittat en som pulverlackar så ska nog lämna iväg lite grejer till han mvh