29 februari 2016
Trådstartare
Halloj!
Fick 2a på bes för oljeläckage från motor.
Har bytt vevhusventilation, kollat backventil så den inte är igentäppt, har kollat oljeplugg och packning till denna, turbon sitter fast som den ska.
Vi har lokaliserat på ett "ungefär" vart oljan kommer ifrån, jag är riktigt okunnig jag skriver vad jag fått sagt till mig. Antinge in eller ut från turbon, oljeomlopp eller va man ska säga, oljeretur? oljetillop? haha vet inte va det kallas, eller hur jag ska skriva eller säga, därav har jag haft svårt att få något vettigt svar.
Förhoppningsvis kan någon här förstå vad jag menar, det läcker alltså olja någonstans från turbon, slangar/rör som går till eller från turbon.
Så för att man ska kunna åtgärda och kunna utesluta denna teori tänkte jag alltså byta slangar eller rör som sitter dit oljan kommer till turbon, och vart ifrån oljan kommer från turbon.
Jag har hjälp till att byta, inget jag ger mig på själv, kan byta lampor, tanka och köra bilen, sedan är mitt område ljud i bil.
Vad ska jag köpa? vilka slangar eller rör, behövs det något mer? anslutningar, klämmor osv.
Länka gärna.
Tacksam för den hjälp jag kan få, börjar bli en dyr historia detta med allt småplock, men förhoppningsvis får jag till slut en frisk bil som går igenom besiktningen utan problem och som kommer tjäna mig ett eller två år till.
Turbon som sitter är en 19T