Nu har det hänt lite mer i projektet.
Efter att ha haft i och ur motorn ca 10-15 ggr och kapat med vinkelslipen x antal gånger överallt så finns det nu plats för motorn så långt bak som jag ville och motorn går fritt över allt. Som ni ser så blev det original ut på maskinen får se hur det blir med grenrör och turbo sen men jag tror att det ska ordna sig då det finns rätt gott om plats ändå.
Så här ser det ut här. Ska fixa mig en laser så jag kan mäta så att motorn har rätt vinkel mot bakaxel innan jag fixar motorfästena.
När jag äntligen fått motorn så långt bak som jag ville så var jag tvungen att prova så att mina beräkningar stämde så att vatten pumpen m.m. skulle gå fritt från kylaren. Så slängde dit en kylare och intercooler bara för att få en uppfattning om ungefär hur det kommer att bli och så att det får plats utan att behöva modda fronten på bilen.
Verkar som att det kommer att funka precis som jag tänkt.
Nästa del blir att mäta in motorn med laser så att den är i rätt vinkel mot bakaxeln och sen få fast den med motorfästen.
Tycker dock att det är skumt att jag inte hittat något liknande projekt som gjort så som jag tänkt med motorfästena. Min ide är att använda original fästena från b230n men flytta amazonens motorkuddar så att dem rätt mot b230ns fästen på framvagnsbalken.
På detta sätt slipper jag bygga nya fästen som alla andra gjort eller har alla gjort egna fästen pga av denna ide inte funkar/skapar problem.
Någon som har erfarenhet eller synpunkter om detta?