Tjäna! Detta är min Volvo 264 och min första bil. Kört strax två år med den och mer ska det bli därför bestämde jag mig för att göra en liten renovering. Det blir motorbyte samt en lätt renovering av den nya motorn och... Visa mer
Inte konstigt att det luktat diesel när man åkte förut var tydligen svetsad innan och den svetsningen fick göras om för visst diesel luktar ju gott och så men inte så gott
Varför inte sätta på en ny koppling när man ändå är i farten! Såg lite skumt ut när det vart monterat fick jag veta av en kamrat så får bara hålla tummarna på att man kan koppla sen!
Planen var att skruva igång tjejens peaguot 404 1967 men suget efter d24 vart för starkt så växellåda vart påmonterad istället så man får igång på tröskverket nån gång!
PANG! Där sitter den f*n! Dock efter många om och men med lite (mycket) proffshjälp från kamrater så går allt! En mutter till ena motorfästet har dock flytt fältet...men men bara att städa i verkstan så kommer den nog fram! Bara dra el, lite slangar, fästa servopumpen och kasta på lite remmar och se till att allting är i linje så borde det närma sig slutet!
Blev en uppstart igår och motorn gick bra! men idag var det mycket mer problem än väntat...spridare får knapp något tryck så kommer knappt något bränsle samt ett pysande ljud från pumpen... Så nu är motorn död igen...känns som att det kan bli dyrt det här...om någon har något tips om hur det kan åtgärdas är ni välkomna att kommentera
Jag var med och renoverade denna bil en gång i tiden, spoliern kom bl.a från en GT, vi bytte B27an mot en B28E med manuell låda, därefter blev det byte igen till en D24 från en 1981:as 245a. Framskärmarna tog vi från en gotlandskörd bil.