Hej! Här kommer lite bilder på när jag kapade ljuddämparna bak bättre sent än aldrig.. Får be om ursäkt för de. Nu på fredag efter jobbet kommer jag att börja svetsa dit rören och passa in slutrörena, sen är hon klar inför trim hos Ak-Tuning som väntas om en månad 👍🏻 http://www1.garaget.org/gallery/images/163/162779/162779-62775b8699d512eaff5ce4e479d58a75.jpg
Mer bilder kommer till helgen! 🍻✌🏻️
SÅÅÅ nu har jag också fixat min DPF hos Adnan på AK Vilken skillnad i bilens gång och växlingar! Går SÅ myyyycket lättare! Men till min fråga. Hur låter det inne i bilen nu utan slutburkarna hos dig? Tänkte på om det låter bara vid högre varvtal och är tyst i övrigt. Frågar med hänsyn till mina ungar.
Blir bra 👍🏻 Har också en A6 c7, kolla gärna in den
Det ska jag göra 😊
Montecarlo skrev:
Riktigt snyggt med nya fronten. Helsvart är snyggast
Tack! Ah absolut snyggast i helsvart 👍🏻
Alexx skrev:
Airaksinen skrev:
Hej! Här kommer lite bilder på när jag kapade ljuddämparna bak bättre sent än aldrig.. Får be om ursäkt för de. Nu på fredag efter jobbet kommer jag att börja svetsa dit rören och passa in slutrörena, sen är hon klar inför trim hos Ak-Tuning som väntas om en månad 👍🏻 http://www1.garaget.org/gallery/images/163/162779/162779-62775b8699d512eaff5ce4e479d58a75.jpg
SÅÅÅ nu har jag också fixat min DPF hos Adnan på AK Vilken skillnad i bilens gång och växlingar! Går SÅ myyyycket lättare! Men till min fråga. Hur låter det inne i bilen nu utan slutburkarna hos dig? Tänkte på om det låter bara vid högre varvtal och är tyst i övrigt. Frågar med hänsyn till mina ungar.
Härligt! Låter knappt nått i bilen i huvudtaget, låter väll lite mer vid höga varvtal men ingenting som stör eller är irriterande
Det ska jag göra 😊
Montecarlo skrev:
Alexx skrev:
Airaksinen skrev:
Härligt! Låter knappt nått i bilen i huvudtaget, låter väll lite mer vid höga varvtal men ingenting som stör eller är irriterande
De va det jag ville läsa Då ska vi kapa burkarna snarast Hur stora är dina utblås förresten? De nya rören du svetsade dit, är de 2,5" eller 3"?
Det ska jag göra 😊
Montecarlo skrev:
Alexx skrev:
De va det jag ville läsa Då ska vi kapa burkarna snarast Hur stora är dina utblås förresten? De nya rören du svetsade dit, är de 2,5" eller 3"?
Ljuddämparna var ungefär 2.25" och jag svetsade dit 2,5" 😊
Var in till stan idag och köpte lite sprayfärg så ringar och kromet på dimljusplasten kunde få lite svart färg på sig 👍🏻
Måste dock lackas mera för jag köpte för lite färg, nu får ni ett hum om hur de kommer se ut iaf. Ringarna ligger på torkning i garaget som ska Våtslipas och poleras
Hej, har varit väldigt tyst här nu ett tag pga av tidsbrist/pengarbrist och så har jag inte haft lust att hålla på med bilen i huvudtaget. Nu ska vi se att de ska börja hända grejer igen! Fälgar, däck och diffursor är beställt om idag fick jag hem diffusorn som jag tänkte sätta fast ikväll 👍🏻
Hej, har varit väldigt tyst här nu ett tag pga av tidsbrist/pengarbrist och så har jag inte haft lust att hålla på med bilen i huvudtaget. Nu ska vi se att de ska börja hända grejer igen! Fälgar, däck och diffursor är beställt om idag fick jag hem diffusorn som jag tänkte sätta fast ikväll 👍🏻
Tja, diffusorn åkte av idag då bilen ska iväg till en polare här i veckan och moteras dragkrok så då tänkte jag även passa på att fixa iordning diffusorn med lite spackel och färg 😊
Rengjord och klar för lack
2 vändor sprutspackel pålagt
Ska försöka hitta tid i veckan och Våtslipa och lacka den
Bild på draget, man är bra handikappad utan krok..
Ska även tillägga att jag har fått datum när fälgarna beräknas komma och blir på tisdag med ups förhoppningsvis. Då åker jag till polaren dirr och så får han montera dom åt mig 😎
Hallå, idag fick jag ett samtal när jag var på jobbet från ups, dom hade lite fälgar att leverera till mig så jag slängde mig in i firmabilen och hem. Senare idag på kvällen så provade jag hur som satt, lite konkavare trodde jag dock dom skulle vara men de här blir nog bra ändå!
Tycker faktiskt dom är rätt schyssta, vad tycker ni? Ris eller ros? 😊
En sänkning på de här så då jävlar ska de nog bli bra, ska även försöka få på lite lack på diffusorn så ni får bilder på den också. På denna bild ser fälgarna väldigt okonkava men dom är faktiskt mer konkava på riktigt