3595
Sök

Volvo 945 Polar. Inget C-lås med nyckeln

86 Inlägg
29 mars 2016
Trådstartare
Hejsan. Har en 945 Polar från -96.
Går inte att låsa upp bilen via förardörren. Måste låsa upp passagerardörren och sedan öppna förar dörren med handtaget, och då öppnas alla dörrar... låser jag förar dörren inifrån så låser den alla dörrar.
Så går verken låsa upp eller låsa utifrån med nyckeln
Någon som har nån idee om vad det kan vara?
Senast redigerat av pint (29 mars 2016)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
29 mars 2016
Det blir väl till att ta av dörrens insida och kolla samtidigt som du vrider om nyckeln..
Det är väl något som lossnat på låset som påverkar att det ska öppna.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

86 Inlägg
29 mars 2016
Trådstartare
tommen1 skrev:
Det blir väl till att ta av dörrens insida och kolla samtidigt som du vrider om nyckeln..
Det är väl något som lossnat på låset som påverkar att det ska öppna.

Rev ner dörren igår. Och det gjorde mig inte mycket klokare haha INGET händer i dörren när du vrider om nyckeln...

Påstängd
1 197 Inlägg
29 mars 2016
Borde gå ett stag från låset ner till centrallåsmotorn har jag för mig!

86 Inlägg
29 mars 2016
Trådstartare
siiimooon skrev:
Borde gå ett stag från låset ner till centrallåsmotorn har jag för mig!

Det ända jag kunde se var en "pinne" från låspinnen uppe på dörrens innersida som går ner till lås cylindern.... har noll koll på detta med lås haha

914 Inlägg
29 mars 2016
Ja,men det ska gå en länk/pinne ca 10 cm lång mellan låscylindern(det är den som du stoppar nyckeln i )och låsmekanismen.Sitter den som den ska???
Du får troligen ta bort den svarta plastbiten som rutan löper i för att komma åt länken.

86 Inlägg
29 mars 2016
Trådstartare
Aronson skrev:
Ja,men det ska gå en länk/pinne ca 10 cm lång mellan låscylindern(det är den som du stoppar nyckeln i )och låsmekanismen.Sitter den som den ska???
Du får troligen ta bort den svarta plastbiten som rutan löper i för att komma åt länken.

ahh det är så pass. Ska ta och riva ner dörrsidan imorn och ta en titt smile

86 Inlägg
22 april 2016
Trådstartare
Varit och känns med min hand i mer eller mindre HELA dörren.... INGET går från låset. bara nån kabel typ.... fattar inget....

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
22 april 2016
Kolla om det fallit ner något längst nere..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

6 738 Inlägg
22 april 2016
en kompis hade samma problem med sin 945 från 93. där var felet att "staget" från låset till låskistan lossnat o ramlat ner i dörren. var bara sätta dit den igen så funka det smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

86 Inlägg
23 april 2016
Trådstartare
Hittade inget stag eller liknande i dörren liggandes. Och gick INGET från låskolven heller. ser inte så bra ut det hära hahaha

2 310 Inlägg
23 april 2016
Ta bort dörrsidan från passagerardörren och jämför hur det ser ut. Så kanske du kan plocka det som fattas på någon skrot. smile

86 Inlägg
23 april 2016
Trådstartare
Mew skrev:
Ta bort dörrsidan från passagerardörren och jämför hur det ser ut. Så kanske du kan plocka det som fattas på någon skrot. smile

ahh smart! får ta och göra så smile

Det kan inte vara så lätt så att det bara är själva centrallåsmotorn som är paj?

2 310 Inlägg
24 april 2016
Kan vara, men det måste ju finnas ett stag också. Tänk på att bilar med elektriskt c-lås har annorlunda motor i förardörren än de utan (de har en extra kontakt), men det är samma som passagerardörren har på alla bilar, så man kan bara plocka en sådan. smile

86 Inlägg
24 april 2016
Trådstartare
Tog ut låscylindern (där man stoppar in nykeln) och såg då att det SKA gå ett stag som sagt. men fanns inget sådant. letat genom hela dörren.... fattar inte vad förra ägaren har sysslat med. Ajja bara införskaffa sig ett nytt stag/pinne då. tack för all hjälp!!! smile)

Sök