2912
Sök

Audi Coupe quattro 2.7T

Audi Coupe Quattro -93 som ska få ny motor och lite bättre väghållning. Budget projekt med inriktning på att lära sig Vems samtidigt.

97 645 Visningar
Uppdaterades senast 5 juli 2018
276 Inlägg
15 juli 2017
#101
Grattis och bra jobbat big_smile

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)

515 Inlägg
18 juli 2017
Trådstartare
#102
Tack grabbar!
Upptäckte nog varför den vandrar sådär gött också, kör ju med standard btr på 4bar men spridarna ger ju 875 vid 3 bar roll
jaja ska ju beställa massa grejer ändå nu så de e ju bara o byta smile

515 Inlägg
25 juli 2017
Trådstartare
#103
Väntat på delar så passat på att fira lite semester men även fixat iordning lite av inredningen.
Hade ett underrede liggande som de suttit porschestol på så då var ju halva jobbet gjort.
Recaro på plats

https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-93da68394ffcc8c045b3b997ef763131.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-442eb8227e4387288dbe3ce8c75793dc.jpg



passat på o fixat in en analog mätare också det är ju aldrig fel att ha!
https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-c01bc7d6500e36c9ac0218db6354dc45.jpg

Teamledare på Hedin Wheel Tech i Bålsta
1 465 Inlägg
25 juli 2017
#104
Snygga stolar, vad satt de i från början?

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4

515 Inlägg
25 juli 2017
Trådstartare
#105
Tyvärr bara 1 till föraren men e alltid på jakt efter make.
nån taximodell stod det under

Teamledare på Hedin Wheel Tech i Bålsta
1 465 Inlägg
25 juli 2017
#106
ok, den påminde om en RS2 stol , men jag kände inte igen tyget

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4

9 121 Inlägg
515 Inlägg
26 juli 2017
Trådstartare
#108
hehe mm men den klarar man sig ju utan wink

Får väl se om de blir nån surfplatta till sprutet sen lr inte, har ju nån som jag inte använder hemma ändå så..
Men var i kontakt med Sandåsen och fick svaret att dom inte mappade Vems så det blir väl troligtvis engdahl istället lr AG:s.
Ups är för tillfället ute o leker med mitt paket, får väl se när man får det.
så skadar det ju inte att trycktesta lite innan också antar jag så får väl försöka ta mig i kragen o fixa det.

Bytt en tempgivare i vattenröret nu och fixat kablagen till både instrument och sprutet så nu e det som det ska vara.

Allfixare
1 475 Inlägg
27 juli 2017
#109
Putteliten skrev:
Stolen ser inte dum ut du.
Fattas bara avstängningen till ABSen så har du full rad på knapparna. wink

Satt ingen sån på 93,orna å framåt. Missminner jag mig inte från min 93,a S2 avant min 94 och min 95 S2 coupé sitter det bara en obrukbar plastplutt där som ser ut som en knapp smile
Senast redigerat av fish (27 juli 2017)


515 Inlägg
2 augusti 2017
Trådstartare
#110
Passade på att tvätta första gången på 1,5-2 år, skönt o bli av med dammet som började bli rätt tjockt vid det här laget..
https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-1b34665c4a91836c0707ea048c93d0b8.jpg

Var hos däckmojjen o fixat nya däck också då, va ju dubbdäck på dom fälgarna jag hade så köpte på mig en uppsättning A4 17" för nån månad sedan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-4b2cbd2b54c58eb7a3e9406942f2ecf8.jpg

Hastighetsmätaren märkte jag sist att den inte riktigt fungerade också så kolla över det mesta där, givare på lådan, instrument kablage osv. hittade en ensam stackare sen när jag letade lite mer noga under ratten.
hade tydligen klippt bort det den satt i när jag rensade bort gamla motorhärvan roll
https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-efcb433625566a806119fa86169cdb13.jpg
Senast redigerat av MatsaBusen (2 augusti 2017)

Allfixare
1 475 Inlägg
3 augusti 2017
#111
Skönt att det löste sig med mätaren smile Dags för mappning snart?
Senast redigerat av fish (3 augusti 2017)


515 Inlägg
3 augusti 2017
Trådstartare
#112
ja det är väl dags att boka egentligen, har lite många andra bollar i luften så får se när jag får tummen ur.
Det enda jag vet jag borde göra e väl att provtrycka systemet så att de är tätt antar jag.. justera nån wg också kanske...

61 Inlägg
3 augusti 2017
#113
Bra sleeper look på den smile

Vilket effektmål siktar du på?`

Trevligt bottenvrid i Biturbo maskinerna så blir nog ett fint register jämfört med en turbofemma.

ska du till swapmeet mats?

515 Inlägg
3 augusti 2017
Trådstartare
#114
znabb skrev:
Bra sleeper look på den smile

Vilket effektmål siktar du på?`

Trevligt bottenvrid i Biturbo maskinerna så blir nog ett fint register jämfört med en turbofemma.

ska du till swapmeet mats?

Hehe jo o än bättre när man ser den i verkligheten då framskärmarna o nån dörr sett bättre dagar tyvärr. skärmarna kanske inte e så mycket att bry sig om just nu men dörren stör jag mig på.
knackade bort en bit spackel 7x10cm typ precis under övre listen när jag började motorbytet.

Ingen aning om vad som kan vara realistiskt effektmål faktiskt men runt 500 vore nice, är ju möjligt att jag har några flaskhalsar då dock tyvärr.
Har fattat det som att orörd botten har sin gräns runt 700nm på en vettig mapp.

Målet är att komma till swapmeet i år när det är så pass mycket närmre än i vanliga fall, sen får vi se hur det blir. 90:n skulle ju behöva luftas lite i år. bara varit påställd 3 dagar i våras...

Du åker vägen över vättern antar jag?

61 Inlägg
3 augusti 2017
#115
Hmm mja....Åker E20 vilket är närmast= vänern



MatsaBusen skrev:
znabb skrev:
Bra sleeper look på den smile

Vilket effektmål siktar du på?`

Trevligt bottenvrid i Biturbo maskinerna så blir nog ett fint register jämfört med en turbofemma.

ska du till swapmeet mats?

Hehe jo o än bättre när man ser den i verkligheten då framskärmarna o nån dörr sett bättre dagar tyvärr. skärmarna kanske inte e så mycket att bry sig om just nu men dörren stör jag mig på.
knackade bort en bit spackel 7x10cm typ precis under övre listen när jag började motorbytet.

Ingen aning om vad som kan vara realistiskt effektmål faktiskt men runt 500 vore nice, är ju möjligt att jag har några flaskhalsar då dock tyvärr.
Har fattat det som att orörd botten har sin gräns runt 700nm på en vettig mapp.

Målet är att komma till swapmeet i år när det är så pass mycket närmre än i vanliga fall, sen får vi se hur det blir. 90:n skulle ju behöva luftas lite i år. bara varit påställd 3 dagar i våras...

Du åker vägen över vättern antar jag?

515 Inlägg
23 augusti 2017
Trådstartare
#116
Jaha de börjar närma sig mappning och jag har försökt mata av sakerna som e kvar på listan.

plockade isär och byggde om ett WG fäste för att få samma inställning på båda (A) hade inte tänkte så hårt på de innan tyvärr.
e ju inte direkt klockren konstruktion av grenrör och dp's så de tar både tålamod och tid att få bort downpiparna .

bytt soppa, provtryckt osv.
Det enda jag vet jag har kvar nu är väl att jag inte riktigt får till dumpen.
fick bara med 2 fjädrar och med den mjuka så läcker det vid provtryckning så jag bytte till den hårdare men nu öppnar den inte alls istället..
Ska trixa lite med de i helgen men i värsta fall får jag väl låna upp en äkta av en polare o se om de funkar bättre.


https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-8494be503228c42cb14aa8e0792f78cf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-ca1333302cfd5f39ca28a3c9806c4d6e.jpg

Fick även tag i lite nya plåtdelar, bättre skärmar o dörrar. skärmarna va inte helt rostfria men betydligt bättre än de jag har o även om de e annan kod så vet i tusan om de inte matchar rätt bra ändå.
Finns dock lite lackdefekter så vore bra med lite ny lack på dom oavsett men de e ju ingen brådis utan ska ju få snurr på den till att börja med!
https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-c7d2bc9bf47ff24a798d3273aae7c036.jpg

9 121 Inlägg
23 augusti 2017
#117
Härligt, har du bokat tid med eller? Vad händer om du tar den hårdare dumpfjädern och klipper av en bit? Finns det ingen ställskruv i dumpen med som du kan lossa eller dra åt?


515 Inlägg
25 augusti 2017
Trådstartare
#118
Putteliten skrev:
Härligt, har du bokat tid med eller? Vad händer om du tar den hårdare dumpfjädern och klipper av en bit? Finns det ingen ställskruv i dumpen med som du kan lossa eller dra åt?

Japp tid är bokad och det är lite snäv deadline i kombination med mycket andra saker som händer men ska försöka få till nåt i helgen.
Får kolla på som du säger att kapa den hårda fjädern/shimsa den mjuka.
testa o dra lite annan vakuumslang osv till den osv..

Har ju den turen att polarn har 2 äkta tial dumpar som borde passa rakt på flänsen om inte annat.
o i värsta fall får jag väl stanna på vägen till mappningen på KL-racing o hämta upp en ställbar om jag inte hinner beställa hem en.

515 Inlägg
27 augusti 2017
Trådstartare
#119
satte tillbaka mjuka fjädern och ändrade om lite vakuumslang. satte nån extra backventil osv så funkar dumpen som den ska iallafall verkar det som.
efter det och lite fler injusteringar så har tomgången fixat till sig också verkar det som. ligger stabilt på 1200 lr nåt istället för att pendla mellan 12-1800

515 Inlägg
2 september 2017
Trådstartare
#120
Efter febril aktivitet i garaget så var det äntligen dags att besöka Engdahl idag.
Tyvärr så va de en hel del strul med skjuten vattenslang, misständningar och på tok för hög insugstemp. .
Så det hela resulterade i detta på 0.5 bar med 50 grader i insugstemp.
Han försökte höja laddet till 0,6 men då gick tempen upp till 60 direkt vi avbröt där.

https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6651/6651-898c492ab843054182b69c8cb058dab8.jpg

Om inte det är tydligt nog så beror det ju på att jag har satt IC:n bakom kylaren i brist på plats.
så den lösningen man kan se är väl att köpa en platt o go alukylare och möblera om lite på nåt vänster.
Får se hur jag löser det. men de e ju gött o veta vad man kan förbättra iallafall antar jag hmm


Sök