3457
Sök

Tips på "högtalargaller"

69 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
I början av hösten så byggde jag mitt första billjud, som jag nu orkat ta lite bilder på, iom lumpen så finns inte så mycket tid. Allting är färdigt utom en liten detalj, högtalargallren i fram. Jag har modifierat lite, som lättast ses på mina bilder, och undrar om någon har förslag på hur jag ska täppa igen hålet som är kvar? Kravet är ju att det ska vara snyggt och tunt, eftersom det inte finns mycket plast från gallret ner till högtalaren.

Så jag är mycket tacksam för bra förslag, säg gärna vad ni tycker om bygget också!

Gott nytt År!

//Aron

326 Inlägg
30 december 2006
Jag skulle göra en sarg i antingen trä eller nån sorts grov ståltråd runt om, med hål i mitten för diskanten ungefär så som bilden visar. Sedan klä med högtalartyg. smile
http://img130.imageshack.us/img130/1830/393033374521fm2.th.jpg

69 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
Det är ju en rätt så bra ide, vart får man tag på tyg? Lite tråkigt bara att ha tyg istället för ett galler... kan man inte på något sätt sätta något snyggt bara för det hålet? Vad vet jag dock inte riktigt...

Men det var ett bra förslag, det är taget.

EDIT: Är detta tyget något att ha? Det är det enda jag hittar, tacksam om någon vet något annat, för biltema känns ju lite sådär...
Senast redigerat av Arion (30 december 2006)

Sök