Jag skulle aldrig åka kommunala färdmedel, utan bil är det som gäller, samt himla skönt och ha på fritiden med, när man ska handla, köra hem saker, besöka vänner, eller ja allt typ...
Tänk dig kollektiv pendling vintertid när det snöar, bussar och tåg är inställda, stå där ute i kylan vid en hållplats på en buss som aldrig kommer, när du istället sitter i din varma bil och lyssnar på valfri musik och kommer hemifrån när du vill och fram när trafiken tillåter dig...
även fast jag inte pendlar till-från jobb så har jag tre bilar, alla i trafik och försäkrade osv
![smile](img/smilies/smile.png)
Sen att jag bor ute i skogen och busstrafiken är typ obefintlig, tror det går totalt 3 bussar en söndag, och då går den sista vid 18... hämta och lämna grabben vid förskolan skulle ta halva dagen, och den skulle spenderas i väntande läge, då tror jag nog hellre jag skulle gå dom 3km bara för att slippa det, men med bil tar det 3min dit och hem, samma sak vid hämtning, och att åka och handla med närmsta mataffär 1,5mil bort, skulle ta en evighet att handla, så nee... jag säger buuuuu till buss
![smile](img/smilies/smile.png)