4398
Sök

Fiat Uno Turbo Engine Swap.

77 Inlägg
7 augusti 2016
Trådstartare
Tjenare!

Har börjat skruva med min Fiat nu igen efter ett uppehåll pga andra projekt.

Har märkt att de är en del rost som kommer behöva lagas och jag är sugen på att ge mig på det.
Jag kan inte jättemycket om bilar men är ganska händig och sugen på utmaningar.

Till saken... Kopplingen kommer behöva bytas för den är rasad.
Hela framvagnen är "sönderrostad" har dock en på lager.

Men! Jag har börjat gå i banorna om att försöka mig på motorbyte roll
Eftersom hela bilen kommer strippas å lagas. Blir antagligen ny lack å allt.

Jag tänker mig någon saabmotor? Kanske från 9-5 areo? kanske från 9000?
Eller en Volvo s40 t4 motor?

Kan ni ge mig lite förslag å tips kanske? Jag vet att detta är ett stort projekt och jag kanske tar mig vatten över huvudet men jag är redo att lägga ner tid och pengar på detta.

Forummoderator
18 009 Inlägg
7 augusti 2016
Jag hade renoverat den till originalskick. Ovanliga bilar som redan börjar klättra i värde.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
7 augusti 2016
Hybridsmurfen skrev:
Jag hade renoverat den till originalskick. Ovanliga bilar som redan börjar klättra i värde.

Instämmer till fullo!

77 Inlägg
7 augusti 2016
Trådstartare
Så ovanliga att många delar till interiören är omöjliga att få tag på om du inte är redo att betala stora summor.

Forummoderator
18 009 Inlägg
7 augusti 2016
Antnor skrev:
Så ovanliga att många delar till interiören är omöjliga att få tag på om du inte är redo att betala stora summor.

Då bevakar du läget och klipper direkt när en risig turbo dyker upp på blocket. De får ta tid.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

77 Inlägg
11 augusti 2016
Trådstartare
Ingen annan som kan rekommendera något?
Lär inte bli att köpa en till Uno och bygga ihop en "hel" oavsett om dom flesta tycker det.

Sök