FredGaute skrev:
Da har vi vært på Biltilsynet! I et helvettes snøvær...
Tja, hva skal man si..
Bilen er tyngre enn jeg trudde, veldig nært å være for tung foran... Støtfanger skal av ved neste veiing... det er forresten lovlig om bilen er eldre enn 1974 modell.. Glassfiberreplica "type to korte RS" next.
Så får vi se om et glassfiberpanser kan være noe. Har ikke lyst på det.
Har enda mindre lyst på å hive ut Lexusen og sette dit en Rover... som i følge han på Biltilsynet, veier halvparten av Lexusen..
Når vi tar den opp på bukken ser vi flere små og større greier, ting jeg også hadde sett tidligere om jeg hadde bukk.
Faen i h.... jeg vil ha bukk!
Men overhodet ingen showstoppere bortsett fra vekt...
Noe som sier meg at bilen SLETTES ikke veide de oppgitte 1060 før eg begynte..
Motor og gir veier kun 60 kilo mer enn originalen.
Eg har ikke veid alle stålplater og kanaler eg har sveisa på. men mer enn 50 kilo veier det ikke, og det meste er rundt midten på bilen.
Vekta sjokkerte meg faktisk... ca 1250 tom bil....
BT sa at kravet til å ha støtfangerene kom i 1974, så alle M'er kan kjøre uten.
Men utseendemessig er det jo IKKE så bra..på en ellers original utseende bil.
Glassfiberkopi bør være mulig å få til.
Kun en større ting funnet, og det er at coilover bak må få foret ut øvre feste, det må 10-15 mm bakover, slik at vinklene blir rett ifht nedre feste. (lett å se på bukk... grrr.. ) Festebraketten må ned og karosseriet tilpasses, men det går.
Heldigvis skal akslinga ned uansett, for overhaling og diffbrems.
Bremsene og forsterkningene imponerer!!
Var på bremsetesteren, snorbeint bremset det, og det er LETT å låse hjulene... på tross av at bilen er over 650 på forakselen.
Ingen klager på valg av motor. Kontrolløren er opptatt av hvordan bilen oppfører seg på prøvekjøring, så når det blir bart på veien igjen..