3650
Sök

Golf V -07 Köpråd

221 Inlägg
1 november 2016
Trådstartare
Hej där!

Ska iväg och titta på en Golf! Vad bör man kika extra noga på eller vad ska man tänka på är bytt vid vilka miltal?

Den specifika modellen är en bensin och gått cirka 7500 mil.
Dock får ni gärna säga vad som gäller även en som gått längre samt en Diesel ifall det nu inte blir denna modellen..

Mvh

4 165 Inlägg
1 november 2016
Kamkedjan kan vara dålig om den gått med förlängt oljebytesintervall

lyssna noga vid uppstar om det finns onormalt rattel
Senast redigerat av spillolja (1 november 2016)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

221 Inlägg
1 november 2016
Trådstartare
Bil köpt. Verkade va en bra bil i väldigt fint skick.
Fullservad, få ägare, fin in- och utvändigt.

österbybruk
267 Inlägg
13 november 2016
NEJ! du kommer att få en vag känsla av VAG kvalitet... se mitt fotoalbum med golf v problem.. ok det är inte bara en skitbil, på sommaren funkar dom riktigt bra...
min gamla har nuvarande ägare fått rostlagad på den 10åriga genomrostningsgarantin! nya trösklar, nya golvbaljor, lappad och lagad i golvet vid bakaxeln... delvis omlackad...
har ägt över 30 bilar och den enda som har kommit i närheten av golf v:s rostbenägenhet är en golf III...
min vän bilprövaren på opus rekommenderar aldrig vag, när det finns japsbilar som rostar mindre och nästan aldrig går sönder...
men vill du ha golf v så kolla ALL EL, innebelysningsknapp, baklucköppning, eject på cd:n... dessa pajjade på min.
kolla nedre framhörn på framdörrar, googla golfsjukan...
kolla oljan på insidan av påfyllnadslocket, svart kladd typ sot tyder på för långa serviceintervaller, leta oljeläckage på motorn, bensinarna har inte vevhusventilation för nordiska förhållanden och behöver rengöras eller bytas för att inte sätta igen.

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

Sök