2989
Sök

Köpråd mazda 3 mps

2 Inlägg
19 november 2016
Trådstartare
Har varit sugen på denna bil ett tag nu men när man läser om dom så verkar det som man måste uppgradera både det ena o det andra . Denna jag e sugen på är en 08 som e Chippad o öppet filter o halvsats avgassystem . 305hk . Bilen har gått 10k mil

Frågan är alltså om jag måste uppgradera massa annat eller om det går o tuta o köra ? Vill ha en bil som jag slipper skruva med utan vill bara ta mig från plats a till b och kunna gasa lite ibland
.

Mvh

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
19 november 2016
Om man bara ska ta sig från a till b så behöver man väl inte uppgradera,, tuta och kör bara!

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

2 Inlägg
19 november 2016
Trådstartare
tommen1 skrev:
Om man bara ska ta sig från a till b så behöver man väl inte uppgradera,, tuta och kör bara!

Den e ju chippad osv . O klart jag kommer gasa på ibland . Men verkar som dom e känsliga med allt från motorfäste till soppapump ? Behöver man vara så rädd som man inte köper en chippad mps ?

38 Inlägg
19 november 2016
Om jag var du skulle jag inte ha köpt en bil som är bara chippad, fordonet är anpassat för 260hk och oftast är det växellåda som inte håller till, mycket vanligt på diesel bilar. Chipet tillåter högre turbotryck vilket förkortar livslängd på turbon och andra delar i motorn osv osv. Som sagt, det kommer att förkorta livslängd på din bil. Ska man trimma bilen så ska man göra det ordentligt men det kommer att kosta. Vill du ha en bil med 300hk köp en som redan är anpassad till 300hk till exempel Bmw 335i
Senast redigerat av 2JZGTE (19 november 2016)

Sök