3115
Sök

Hjälp med värdering

18 Inlägg
12 januari 2017
Trådstartare
Hejsan!

Söker mig hit då ni varit helt suveräna och hjälpsamma tidigare smile

Pappa har gått bort och kvar är hans ögonstenar till bilar. Har själv svårt att värdera då jag är riktigt grön, men kanske någon av er skulle kunna hjälpa.

Antar det är svårt att värdera men bilarna är väl inte i ett makalöst skick men däremot startar bägge och det finna knappt någon rost.

Vad skulle ni ge?

------------
Antal ägare: 1

Registreringsnummer
BGT828

Fabrikat
MERCEDES-BENZ 200 D

Handelsbeteckning
Uppgift saknas.

Fordonsstatus 
Avställd (1986-03-07)

Färg
Vit

Fordonsår
1968

Fordonet tillverkat
Uppgift saknas.

Fordonsslag
Personbil

Besiktigas senast
1988-01-31

-----------

----------------------

Antal ägare
6

Registreringsnummer
HEX499

Fabrikat
SAAB 96 V4 LHD

Handelsbeteckning
Uppgift saknas.

Fordonsstatus 
Avställd (2001-11-01)

Färg
Brun

Fordonsår
1974

Fordonet tillverkat
Uppgift saknas.

Fordonsslag
Personbil

Besiktigas senast
2002-11-30

-------------

1 661 Inlägg
12 januari 2017
Hur har dom varit förvarade sen dom blev avställda?
Det är inga unika bilar direkt och försäljningspriset är tyvärr väldigt lågt om dom är i "standardskick".

1 705 Inlägg
12 januari 2017
Vad gäller Saaben så prova här -> https://www.facebook.com/groups/svenskasaabklubben/
Du kan säkert få en bra värdering och även lätt hitta en köpare där om det skulle vara intressant.

328 Inlägg
12 januari 2017
Lägg gärna upp bilder så blir det mycket lättare att värdera efter det skick man kan se på bilderna smile

Forummoderator
26 384 Inlägg
12 januari 2017
För övrigt finns det sedan tidigare en alldeles ypperlig samlingstråd för dylika frågor: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169686

Lycka till!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

18 Inlägg
13 januari 2017
Trådstartare
CC72 skrev:
Hur har dom varit förvarade sen dom blev avställda?
Det är inga unika bilar direkt och försäljningspriset är tyvärr väldigt lågt om dom är i "standardskick".

Dom har varit ståendes i ett varmgarage och startad en gång per år tror jag.

Näe precis kan tänka mig det. Skulle bara vilja ha en ungefärlig prislapp. Har tyvärr inga bilder just nu, vilket gör det hela svårare.

Men vad kan ni dra till med?
Saaben 7000?
Mercan ??? (Här har jag verkligen ingen aning). Roligt är att det bara är en ägare samt att den har sådan cd-spottare tongue Ingen aning om vad fen-mercor kan vara värda.

Är nämligen en som vill ha bägge men jag vill inte sälja iväg något för 1000 om det i stället är värt 10.000. Ni kanske förstår vad jag menar smile

18 Inlägg
13 januari 2017
Trådstartare
Ungefär såhär ser mercan ut, dock finare i lacken:
http://www.motorstown.com/images/merced … dan-06.jpg

2 310 Inlägg
13 januari 2017
Den Mercan är (en av många tongue) bilar jag velat ha ett bra tag. Ingen aning vad de kan vara värda dock, tyvärr, men PMa gärna när du fått reda på det. Jag kan vara intresserad om det är inom min budget. tongue

Bilder underlättar en hel del, och behövs om du ska få en värdering, även av de som kan bilarnas prisbild utan och innan. Så försök ta några när du kan och hinner. smile

926 Inlägg
13 januari 2017
Bra skick kan ju variera beroende på vem som bedömmer det.
Men bilar i bra skick som du nämner, altså riktigt bra skick, har högt värde. 200:an kan vara över 100´000
SAAB:en kanske inte lika mycket, men det kan vara över 50 för en sådan också. Men som sagt, då SKA skicket vara tipp topp.

Mats

Forummoderator
18 116 Inlägg
13 januari 2017
Som Mats757 nämner kan Mersan var värd ungefär hur mycket som helst. En idé är att sätta ut den på en global site och inte bara blocket. Sen är frågan hur långt den rullat och om allt är original. Vad är det i den? 55Hk? En riktig jävla raket... Mycket rolig bil som jag själv skulle vilja äga. en OM621 är inget man tar död på. Det går inte.

Bilen är dock guld värd.
http://www.carandclassic.co.uk/car/C645577

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök