14 januari 2017
Trådstartare
hej har insett att det finns gott om köpråds-trådar men ville ej klampa in å kapa/låna en så jag ordna en ny istället,
admin får la ta väck den om det ej passar.
som sagt letar sj efter ekonomisk pendlarbil och har haft golf 2,golf 3a,volvo v70 2,5t 245,volvo v70,passat 1.8t och även åkt buss.
4mil till jobb och 4 mil hem."än så länge, letar nytt jobb"
min golf mk2a gick billigast då jag körde ca 70 mil på en tank 55lit.1.6a bensinare,desvärre liten bil ej krocksäker men funkar om man ej e kräsen sen även golf 3an..
numera har man familj och hund och letar efter 4dr småbil/halvkombi från 06 å uppåt för ca30-40 papp,"kan ökas då det blir köp vid mars"
krav är enkla.
*gå billigt."kan tänka mej diesel pga skatten ej är lika dyr när den e såpass ny"
*4dr.
*gärna lite pigg om det går.
*billig att äga/delar,service m.,m
*kamkedja är väl bra"slippa rembyte"
*tänkt mej själv typ golf 4,5 klassen ... dock ej liten elr smidig bil men vill gärna ha nått som tar emot ifall man krockar, frugan tycker tvärtom.... därför söker jag råd och tips,förslag.
är emot franskt och ford."aldrig ägt men har sett genom tiderna att dom vart mycket strul me, och inomfamiljen så har många haft dom och det strulat.
kan tycka att japanskt och tyskt e bra.
men som sagt. kom med förslag.
säkert glömt massa och inte säkert att det kommer bli som det e tänkt men om man ej frågar får man inget veta.
många tack för ett bra forum.